Gå til innhold

Hdd restarter når eg spiller?

Mrevind

Anbefalte innlegg

Harddisken restarter seg når eg spiller, ikke alle spill, men de fleste, tror den restarter vertfall, det høres sånn ut.

Dette har forgått en stund nå, det har liksom kommet og gått. Tror det er bare den ene harddisken som gjør det, for pcen funker jo helt fint, eg kan fortsette og spille og alt mulig. Det som er litt rart er jo det at, nå kan Alt+Tab'e meg ut av spillet(ene) og den slutter den og restarte seg.

Har noen hørt om noe som ligner?

Det er en Maxtor 160Gb ide harddisk (89% siker på at det er den).

Har også en 80Gb WD, og en 160 til, WD, men 80'en bruker eg når eg spiller, og 160'en er nesten ny, og har hatt problemet føre eg fikk den.

Har også skiftet HK, men det ser jo ut til at det ikke hjalp.

Har hatt litt andre problemer med Maxtoren, f.eks. så har Master File Table gåt til helvete et par ganger i det siste, så nå begyner eg og lure på om det er harddisken som er gåen. Den er jo ikke så sinsyk gammel heller, litt over 1 år.

Et annet problem kan jo være at eg har forlite strøm, har de hdd'ene, en dvd-brenner, vifte styring, ikke noen aktiverte lys, og Radeon 9800Pro, 2 vifer..+det vanlige, på 350W kanksje litt lite?

Noen som ar noen gode idéer?

Er hdden ødelagt?

Har kjørt det diagostic programmet til maxtor, men den fant ikke noe feil. Har sett lit etter noe firmware til den, men er ikke sikker på om hdd'er bruker firmware i det hele tatt, eg så :roll:

Er det sånn med dere og at, hver pc/pcdel dere kjøper er det noe i veien med? :hmm: Vertfall hadde vert hyggelig og fått noen kloke svar :)

Ikke ta så tungt på skrivefeil...hehe...it makes the world better

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde et lignende problem og da var det PSUen som var synderen. Det finnes en kalkulator som regner ut sånn ca. hvor mye strøm du bruker. Husker ikke linken, men jeg er sikkert på at noen vil poste den snart. ;)

Ellers kan du jo prøve å røske ut DVD-spilleren din eller noe for å "spare" strøm, så kan du se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Dvd-brenneren er jo ikke i gang, så kan jo ikke være synderen, har en 400W psu som eg ikk er sikker på om funker skikelig (grunnet møkka ujevn strøm på oslolan :() kanskje eg skal prøve og sette maxtoren på den og se hva som skjer?

Men vil gjerne ha den linken til den kalkulatoren som han over snakka om :)

Lenke til kommentar

hadde eit veldig likt problem og hadde sterk mistanke om at det var psu

men så la eg inn ein ny harddisk og maskina nekta å starte opp

så dro eg ut alle strømkabler og satt dei inn på nytt igjen med litt betre orden

etter det så har det aldri skjedd

Om du kjører mange kabler i parralell så trur eg det kan hjelpe.

Bare eit teit forslag :p

Lenke til kommentar

Har sjekket alle kablene...spesiellt til den...ogi det diagnotics programmet så sjekker den også om strømkablene er skikelig i...

Kom på en ting, kan det være windowsen som bugger?

Siden den slutter og "restarte" når eg klikker meg ut av spillet?

kjører win2k sp4.

Endret av BurnArt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...