stigfjel Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Jeg har installert Slackware 10 på en maskin hvor jeg bruker Asus A7N8X-E Deluxe. Chipsettet er NForce2-Ultra 400. Skjermkortet jeg bruker, er et ATI Radeon 9700 Pro Build By ATI. Men det skjer noe rart, for etter å ha installert fglrx-3.14.1-driverne, så sier output fra fglrxinfo at jeg har et Radeon 9500 Pro. Med fglrx-3.14.6 fungerer ikke 3D-aksellerasjon i det hele tatt. Noen som har lignende erfaringer med kombinasjonen NForce2 chipset +ATI Radeon skjermkort? edit: glemte å si at jeg bruker kernel 2.6.7, den ferdigkompilerte kjernen på CD2 under /testing. Endret 12. november 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg har kjørt Slackware med nForce2 og ATI mange ganger og har aldri hatt noe problem (2.4 og 2.6 kernel med X.org/XFree86). Eneste problem er vel at driverene suger..... Hvorfor den sier at kortet ditt er 9500 vet jeg ikke. For at 3D støtte med FGLRX skulle fungere med meg måtte jeg bruke AGPGART, ikke AGP driverene som følger med ATI driverene. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Jeg vet godt at driverne til ATI suger ganske bra, ja. Har også et ATI Radeon X800 Pro som jeg bruker på en Intel-maskin med et i875P hk, og der fungerer driverne helt glimrende etter forholdene. Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Ok, men det skal ikke være noen problem med nForce2. Har du prøvd å bruke AGPGART? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Jeg har både prøvd de AGP-driverne som følger med driverne, og den AGP-modulen som systemet selv bruker. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 DU må huske på at nvidia_agp(ellernokoslikt) og agpgart må lastest før fglrx Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Mr. Elendig (eller noen andre som vet). Hvordan laster du en modul før en annen. Det kan være grunnen til at driverne ikke virker hos meg (mer om dette her). Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Din distro har sikkart ein konfigurasjonsfil som bestemmer kva moduler som skal lastest i kva rekkefølge. Kva og korleis den er satt opp varierer litt ifra distro til distro, så du må nokk lese litt i dokumentasjonen. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Noen som vet hvor denne filen befinner seg i Fedora? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 er ikke det modprobe.conf da? kansje modules? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Det står alltid at det er eit Radeon 9500... Gjorde ikkje det med tidligare drivarar frå ATi, men har komt no i det siste. Du veit at du må aktivere tmpfs og det der? tmpfs er ikkje på default i Slack. Endret 9. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Det står alltid at det er eit Radeon 9500... Gjorde ikkje det med tidligare drivarar frå ATi, men har komt no i det siste. Du veit at du må aktivere tmpfs og det der? tmpfs er ikkje på default i Slack. Fikk det endelig til å fungere. Nå har jeg aktivert tmpfs, og ting ser ut til å fungere som det skal. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Godt. Hadde du sett på driver-sidene til ATi hadde du funne det med ein gong http://www.ati.com/support/infobase/4687.html Eg og hadde problemet, og måtte kompilere inn støtte for tmpfs (noko eg hadde utelatt i 2.6.9) og så mounte det. Kanskje du burde få inn den linken i Slackware guiden din? Under installasjon av ATi-drivarar... Endret 9. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Det med tmpfs la jeg til i dag, samtidig som jeg la inn guide for kompilering av egen kjerne, samt prosedyre for nVIDIA-driverne. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Det med tmpfs la jeg til i dag, samtidig som jeg la inn guide for kompilering av egen kjerne, samt prosedyre for nVIDIA-driverne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå