hallgeirl Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hei. I dag mottok jeg ny RAM, av typen OCZ PC3200 Platinum, Rev. 2, 2x512MB Dual Channel. Mitt hovedkort er Abit AV8 med nyeste BIOS (socket 939 såklart). Og så til problemet: Jeg satte i RAMen, fulgte manualen som sa jeg skulle sette brikkene i DIMM1 og 2, ELLER 3 og 4 for å få Dual Channel. Dette gjorde jeg, og starta opp, og ikkeno bilde. Jeg prøvde både 1 og 2, og 3 og 4. Jeg kjører brikkene helt fint i single channel (i DIMM 1 og 3) på 2-2-2-5 @ DDR 400 som brikkene er spesifisert for. Er det noe jeg må tenke på når det gjelder dual channel som jeg ikke har tatt med her? Jeg har også prøvd å sette brikkene i single, for så å underklokke minnet (til DDR200), for så å sette de i Dual, men det hjalp ikkeno. System specs er som følger: Hovedkort: Abit AV8 CPU: A64 3500+ Minne: OCZ Platinum PC3200, Rev.2 Dual Channel Strømforskyning: Chieftec 360W Håper noen kan hjelpe meg med dette. Setter pris på all hjelp jeg kan få PS: Ja, jeg har også resetta BIOS, og brukt antistatisk armlenke for å ikke skade brikkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå