threv Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Heisann! Har IP24 adapter sammen med bredbånd fra NGT. Har i likhet med mange andre hatt problemer i oppstarten, men dette har nå fungert utmerket en måneds tid. Det som imidlertid ikke fungerer særlig godt, er IP24 sammen med boligalarmen fra Falck. Når jeg plugger alarmen inn i en splitter på analog utgangen på adapteret fra IP24, virker det som alarmen ringer og opptar linjen ut. Og det fortsetter den med... Må nappe ut alarmen og restarte adapteret for å få det til å fungere igjen. Noen som har erfaring med IP24 og alarm fra Falck? Thomas Lenke til kommentar
Valent Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 nei jeg har ikke erfaring med ip24 og falck alarm, men du kan gjøre 2 ting 1. bytte på kablene fra falck alamr 2. ringe falck alarm få dem til å forklare deg hvordan man gjør det, ellers kan de komme å fikse det for deg. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hvordan alarm har du? FS-150/250, Magnum 1000, CTC 9XX, DS 7400? Alarmene skal som regel i et fg godkjent alarm anlegg være først på linja, desutten rapporterer de eventuelle feil på system vi tlf. Men skal du ringe så ring 81568170. Lenke til kommentar
threv Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 >Hvordan alarm har du? FS-150/250, Magnum 1000, CTC 9XX, DS 7400? FS150 Alarmen henger vel "først på linja" selv om jeg har brukt en splitter for signalet ut fra adapteren...? Eller mener du den blir "forstyrret" av de øvrige komponetene i oppsettet? Thomas Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Hoved intak (som regel 1 par ledninger som er blå og rød) skal føres til line ingangen på splitteren, derifra skal det gå ut 1 par fra telefon utttaket på splitteren, dette paret skal først gå til alarmsentralen der du skal koble paret inn på en rekkeklemme øverst til høyret for print kortet der hvor det er bilde av en mast med linje, så skal du koble linjen fra "telefon bildet" ved rekkeklemmen -> til resten av huset. Kabelen til ruteren skal jo ut på adsl. ooopppss, du har ip telefoni.... Det har jeg koblet alarmer opp mot og det har fungert, men i dette tilfellet anbefaler jeg deg at du bestiller service da det er meget mulig at alarmen må programeres for å funke optimalt på en slik linje. Endret 12. november 2004 av teknikeren Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hhTID5kl Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg har IP24 og boligalarm fra Hafslund. Det fungerer helt utmerket. Jeg koblet om selv uten å møte noen problemer. Det var ut med ISDN konverteren i alarmsentralen og inn med den analoge linja fra IP adapteret. SCSI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå