dezibel_26 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Finnes dette? får jeg digital lyd fra lydkortet mitt til Forsterkeren min i stua da? det er digital coax inngang på den. vil koble fra digital out på lydkortet og inn på denne porten. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 dette finnes, bare ikke i norge, og du vil da seff få digital lyd på forsterkeren. Lenke til kommentar
Wolverine Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Dette finnes, bare ikke i Norge? dezibel_26: du har et audigy 2, ikke sant? Det har jeg også. Jeg har sett den overgangen du trenger i salg hos ComputerCity i Oslo. Selv har jeg bare miksa sammen en hel masse overganger. Are Erlandsen aka Wolverine Lenke til kommentar
Sterkola Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Er digitalutgangen din en jackutgang? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Var av den formening at digitale utganger var optiske og coax og ikke jack. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Var av den formening at digitale utganger var optiske og coax og ikke jack. Creative har jack som du kan kjøpe en overgang til vanlig SPDIF coax. Lenke til kommentar
Sterkola Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Kikka på hjemmesiden til Soundblaster, såvidt jeg kan se så har de bare coax og optical utgang. Noe annet ville jo også vært ganske sprøtt. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Kikka på hjemmesiden til Soundblaster, såvidt jeg kan se så har de bare coax og optical utgang. Noe annet ville jo også vært ganske sprøtt. SB har ikke coax på noen kort som jeg har sett. men de har SPDIF mini jack. Du får vel løsningern med TOS på ekstrabrankett? Lenke til kommentar
dezibel_26 Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Kontaktet creative norge og de guidet meg til Creative webshop der har de overgangen man trenger, den heter Digital Jack to Digital DIN and RCA Adapter - 3 Pole Har snakket de mang en gang nå og de garanterer meg at det blir 100% digital 5.1 lyd i anlegget. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Har snakket de mang en gang nå og de garanterer meg at det blir 100% digital 5.1 lyd i anlegget. Jeg har et Audigy lydkort (ikke Audigy 2) med en slik mini jack og en overgang til coax som jeg har koblet til min Rotel surround forsterker. Ja, jeg får 5.1 lyd ved avspilling av DVD, men det ser ikke ut til at det er Dolby Digital som det skulle vært. Når jeg kjører via Audigy kortet, så lyser det ikke opp Dolby Digital på surround forsterkeren. Kjører jeg derimot på samme måte via hovedkortets innebygde lydkort (SoundMax), så lyser Dolby Digital opp på surround forsterkeren og det blir skikkelig fet lyd. Derfor har jeg inntil videre lagt SoundBlaster Audigy kortet i skuffen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå