Gå til innhold

Minnekort trøbbel 6230


THacker

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har akkurat kjøpt et 512mb minnekort til sin 6230.

 

I oversikten over ledig plass osv finner telefonen kun 80,2mb ledig på minnekortet.

 

Hva er galt? Støtter ikke denne telefonen store minnekort?

 

Jeg tenkte på å formatere kortet i en minnekort leser, kan dette funke?

 

Jeg tenkte også på å gi telefonen en FW oppgradering.. kan dette funke?

 

 

Veldig glad for alle tips her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette funket ikke....... :hm:

 

Hva gjør vi? dette har blitt gjort fem ganger nå.. sukk

 

Jeg føler at det er litt krise siden jeg tvang han til å kjøpe så stort minnekort ;) hehe... derfor tas alle tips i mot med takk......

 

3 kroner til den som kommer med løsningen! lover! :thumbup:

Endret av THacker
Lenke til kommentar
3 kroner til den som kommer med løsningen! lover! :thumbup:

Du skylder meg tre kr hvis dette er riktig. :tease: Okey... Problemet er vel egentlig at 6230 ikke tar minnekort på større enn 64 mb. Les mer på nokias hjemmesider.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg en annen telefon å formatere med.. men jeg får minnekort leserr til min komputaH i morra.. da skal det formateres tenker jeg :)

 

Til han som sa maks 64mb:

 

Utdrag av Amobil's test av 6230:

Telefonen har i utgangspunktet kun 8 MB med internt minne, men det følger med et 32 MB minnekort for en total på 40 MB. Dette kortet kan siden byttes ut med nye MMC-minnekort med kapasiteter helt opp i 1 GB.

 

Tenker jeg beholder pengene mister! :) dessuten hadde jeg løsningen selv fra starten av :p (hvis dette funker da vel og merke)

Lenke til kommentar

Samboeren har 6230 og bruker mp3 mye på den siden hun jobber sånn at hun kan gå å høre på musikk mens hun jobber. Jeg har 2 stk. 256 mb kort til den så jeg kan ihvertfall garantere at det går å ha større enn 64mb.

Jeg fant en liste ett sted på nettet hvor det sto hvilke kort som virker og ikke virker med 6230 før jeg kjøpte dem, det er ikke alle som er kompatible. Hvis du søker litt på Google så finner du sikkert en sånn liste. Skal poste den her hvis jeg finner den igjen.

Lenke til kommentar
Det er snakk om twinmos dette her da... regner med det er kompatibelt.....

 

fant forresten et forum hvor det stod at det kanskje var lurt å skifte navn på minnekortet....

Jeg har et Twinmos 256MB MMC kort på min og den fungerer perfekt.

 

Hva som er problemet med din er ikke godt å si. Hvis du ikke klarer å formatere med en minnekortleser, ville jeg bekymret meg over kortet. For det kan godt hende at kortet er defekt.

Det å skifte navn på minnekortet skal ikke være av betydning for om du klarer å bruke det eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...