kroekkete Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hei, jeg eksperimenterer litt med CSS, men får det ikke til... I Opera 7.5, og Firefox 1.0 oppfører eksperimentet mitt seg nogenlunde bra. (Bakgrunnsbildene vises og er plassert riktig, men det skarve lille innholdet jeg har vises ikke.) I IE 6.0 derimot vises bare et av tre bakgrunnsbilder, og det er posisjonert LANGT ned på skjermen... (Her vises riktignok innholdet...) Why? Adressen er testside php-filen ser slik ut: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <title>Haagenrud.com</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link rel="stylesheet" type="text/css" media="all" href="http://haagenrud.com/assets/style.css"> </head> <body> <div id="beholder"> <div id="bilde"> <span class ="bk"><?php echo date("d.m.Y") ?>Tid </span> </div> <div id="venstrepanel"> </div> <div id="innhold"> </div> </div> </body> </html> og css'en ser slik ut: #beholder{ width: 800px; margin: 10px auto; margin-top: 10px; } #bilde{ overflow: hidden; height: 0 !important; padding: 125px 0 0 0; width: 800px; height: 125px; background: #ffc url(toppgif.gif)no-repeat; } #innhold{ overflow: hidden; height: 0 !important; float: right; width: 642px; padding: 475px 0 0 0; background: #ccc url(innhold.gif) no-repeat; } #venstrepanel{ overflow: hidden; height: 0 !important; float: left; width: 158px; padding: 475px 0 0 0; background: #666 url(vpanel.gif)no-repeat; } /*Classes---------------------------------------------------------------------*/ .bk{ font:italic 0.7em/1.2em Tahoma, Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; text-align: right; color: #661512; padding: 2.5em;} Takk for øvrig til deg, Waldmeister, som hjalp meg i gang... :-) Mvh Primaxx Lenke til kommentar
absent Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Hjelper dette? CSS: * { padding: 0; margin: 0; } #beholder { width: 800px; margin: 10px auto; margin-top: 10px; } #bilde { overflow: hidden; height: 0 !important; height: 125px; background: #ffc url(toppgif.gif) no-repeat; } #innhold { overflow: hidden; height: 0 !important; float: right; width: 642px; padding: 475px 0 0 0; background: #ccc url(innhold.gif) no-repeat; } #venstrepanel{ overflow: hidden; height: 0 !important; float: left; width: 158px; padding: 475px 0 0 0; background: #666 url(vpanel.gif) no-repeat; } /*Classes---------------------------------------------------------------------*/ .bk { font: italic 0.7em/1.2em Tahoma, Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; text-align: right; color: #661512; padding: 2.5em; } Håper det funker! Endret 12. november 2004 av absent Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Takk! -Men nå er jeg forvirret... Nå ser det relativt greit ut i IE, mens både FF og Opera utelater toppen... Hvorfor kan ikke alle nettleserprodusentene enes om en standard??? Hva gjør egentlig dette? * { padding: 0; margin: 0; } -Og noen forslag til hva jeg bør prøve på nå? Endret 17. november 2004 av primaxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå