Gå til innhold

R d virkelig ingen på dette forumet som kan hjelpe mg?


TCK

Anbefalte innlegg

Hei! Eg har eit Asus A7N266-E som eg har litt trøbbel med! når eg starter opp så r skjermen helt svart, d lyser i alle lys diodene forrann og d kommer ikke noe pip lyd!! Hva r galt??

 

 

ps lyd kortet r ikke satt i pga at eg må skjære i toweret for å få plass. forbaskede Asus ingenører som plaserer den slotten lengre fram!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-26 16:34, TCK skrev:

Hei! Eg har eit Asus A7N266-E som eg har litt trøbbel med! når eg starter opp så r skjermen helt svart, d lyser i alle lys diodene forrann og d kommer ikke noe pip lyd!! Hva r galt??



ps lyd kortet r ikke satt i pga at eg må skjære i toweret for å få plass. forbaskede Asus ingenører som plaserer den slotten lengre fram!



 

Det er sikkert bra å kunne bruke forkortelser til sine tider, men synes at når ein skal spør etter hjelp så kan ein skrive heile ord. Du er ikkje den første som skriver slik her og når eg ser slikt så gidder eg ikkje lese det som står der. Veit derfor ikkje kva du spør om, men det var vel heller ikkje poenget med dette svaret.

Lenke til kommentar

javel...

du har satt på alle ledningene kabinetten trenger?

hhd? led? power? reset? lyd(pc)? osv.. riktig side?

 

Har du grafikk kort, ram? Prosessor?

 

Sitter alle disse komponentene som de skal?

 

Er strømforsyningen din satt på 220v?

er alle strømforsynings koblingene hovedkortet trenger koblet i?

Sitter strømkoblingene i hovedkortet, harddisken osv. godt i?

husk mus og tastatur og skjerm...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-26 16:34, TCK skrev:

Hei! Eg har eit Asus A7N266-E som eg har litt trøbbel med! når eg starter opp så r skjermen helt svart, d lyser i alle lys diodene forrann og d kommer ikke noe pip lyd!! Hva r galt??


 

Du bør kune finne ut fra manualen på hvilket pkt i boot-sekvensen systemet feiler. Siden du ikke får noen "beep" betyr dette at feilen ikke oppstod ved noen av pkt som har varsling. (som regel RAM og skjermkort)

 

Hadde et lignende prob for en tid tilbake på et A7V333. Trykket på power on. Fikk lys i power-led, og det var det. I følge manualen var sekvensen system power on, chipset, RAM, osv osv. Ved feil på RAM, eller ingen RAM skulle den pipe. Fjernet derfor RAM for å se om problemet oppstod før dette. Ingen piping da heller. Siden det ble liv i vifter og leds tippet jeg at "power on" var OK, og konkluderte med at problemet måtte være chipset'et. Sendte HK i retur, og alt funka bra med det nye de sendte meg.

Fikk seinere vite fra selgeren at northbridge var lettere stekt. (Ingen kabinettvifte og et elendig kabinett hadde trolig skylda for det)

 

Nå kjenner jeg ikke ditt HK, så denne fremgangsmåten er kanskje uegnet, men det gjorde susen for min del hvertfall.

Lenke til kommentar

Eg hadde eit Ausus A7N266 før, men viftene startet ikke på dette derfor sente eg d tilbake og fikk dette (A7N266-E) tilbake, men uten software, skruer og kabler . dette kan vere fordi eg sente ikke disse tilbake. Men Det må vel vere noe annet som gjør at eg ikke får no bilde. eg kan ikke retunere nå! da får eg d vel ikke tilbake til neste helg.. eg må ha pc`en i orden til neste helg!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-26 17:48, TCK skrev:

Men Det må vel vere noe annet som gjør at eg ikke får no bilde. eg kan ikke retunere nå! da får eg d vel ikke tilbake til neste helg.. eg må ha pc`en i orden til neste helg!!


 

Hmm.. Mulig jeg misforstod problemet ditt litt. Siden du lurte på om CPU var toast antok jeg at du ikke fikk boota i det hele tatt. Er det slik å forstå at du bare ikke har noe skjermbilde vil jeg si meg enig med Keithho. Bare husk å sjekk settings i BIOS før du tester PCI og/eller AGP-skjermkort. Har opplevd tidligere at HK med integrert skjermkort ikke aksepterer andre før dette er deaktivert i "onboard peripheral resource control"

Lenke til kommentar

Eg har ikke montert noe feil! men vis eg sender hk tilbake (i bedrifts pakke . får pappa til å sende fra jobb)får eg d tilbake før helgen da? Som sagt så må eg ha hk tilbake før helgom pga eg skal på lan!

 

_________________

Har ikke så mye å fortelle..

 

[ Denne Melding var redigert av: TCK på 2002-05-27 15:12 ]

Lenke til kommentar

Hei.

 

Vet ikke om jeg kan hjelpe deg men du kan prøve å feilsøke på følgende måte :

 

La kun CPU m/kjøling, 1 rambrikke, eventuelt skjermkort og en HDD være montert/tilkoblet i maskinen.

 

Koble til de andre produktene en av gangen for å finne problemet.

 

Dette minner litt om et tilkoblingsproblem synes jeg. Gå over alle komponentene dine og sjekk at det ikke er noen bøyde pinner og at alle kablene er montert riktig vei.

 

Vet ikke hvordan det er med det hovedkortet men hvis du trenger det, har du stillt inn jumpersettingene til CPU'en din?

 

Hvilken CPU har du? Hvis du har XP CPU kan det hende at du trenger en BIOS oppdatering for at kortet skal takle CPU'en din.

 

Håper noe av dette kan hjelpe deg :smile:

Lenke til kommentar

Hadde samme problem med ett asus a7v133 her om dagen, feilen var at cpuvifta ikke var koblet til cpufan kontakta på hk (3-pins molexkontakt) og så var vifteovervåkninga enabla i bios. kobla til en med hastighetssensor (3 ledninger) på hk (cpufan) så starta den opp med en gang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...