aklla Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 er en/flere som har terrorisert nettverket her, endelig vet vi hvem dem er, disse kommer til å bli sperret ute fra nettverket for alltid, de kan få nedsatt orden og oppførsel, i beste/værste fall kan de bli kastet ut av skolen det de drev med kunne gått bra, men de gjorde 1 liten feil for 20 min siden, så nå har jeg brukernavnet deres, navnet deres osv... er bare å vente til mandag får å høre hva de andre sier om det, men han skal få sin straff Lenke til kommentar
-Mazor- Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 hva drev de med da bra at du busta dem Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 hva drev de med da bra at du busta dem OK, jeg er ingen ekspert, men jeg tipper helt voldsomt: Hacket? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 er en/flere som har terrorisert nettverket her, endelig vet vi hvem dem er, disse kommer til å bli sperret ute fra nettverket for alltid, de kan få nedsatt orden og oppførsel, i beste/værste fall kan de bli kastet ut av skolen det de drev med kunne gått bra, men de gjorde 1 liten feil for 20 min siden, så nå har jeg brukernavnet deres, navnet deres osv... er bare å vente til mandag får å høre hva de andre sier om det, men han skal få sin straff derfor forumet var nede avogtil? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 forumet? hvem har sagt noe om det? nei, dette er lokalt, de har ikke gjort noe grovt, net send, spilling, utnyttet bugs, ting som ikke er akseptert på nettverket... med de har fått meg til å åpne øynene litt, laget mye sikkrere nettverk, bedre logger over hva de gjør osv... Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Haha, jeg og et par andre pleier alltid å kødde på våre mini-LAN ved å sende netsend til hverandre. Så var vi på de bærbare på skolens mediatek og sendte et par grove netsend til hverandre, bare mellom de bærbare. Det vi ikke visste var at de var koblet på nettverket til alle skolene i hele kommunen og biblioteket i byen. Ingen fikk ferska oss da, skal neppe gjøre det igjen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg skulle se om 'net stop messenger' virkelig fungerte på nettverket på skolen, og tok derfor en net send * hei, siden det er lettest. Så viste det seg at det ikke virket, og admin kom bort til pc'n min etter 5 sek De godtok det, men jeg fikk dem ikke til å få igang net stop messenger =/ Grunnen til at jeg ville ha stoppet msg, var at jeg hadde fått en del msg fra kamerater. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hvisst det ikke mente noe skade da er de "hackere". Visst de mente å gjøre skade da er de "Crackere". ikke bland dissa to orda pls. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg skulle se om 'net stop messenger' virkelig fungerte på nettverket på skolen, og tok derfor en net send * hei, siden det er lettest. Så viste det seg at det ikke virket, og admin kom bort til pc'n min etter 5 sek De godtok det, men jeg fikk dem ikke til å få igang net stop messenger =/ Grunnen til at jeg ville ha stoppet msg, var at jeg hadde fått en del msg fra kamerater. En enkelt "net send * Hallo =)" fikk meg utestengt fra all bruk av PC på skolen sist vår. Gikk ganske akkurat klar for eksamen. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Det er jo litt irriterende når det kommer opp "Hallo =)" på absolutt alle skjermene på en skole helt uten grunn. Før sommeren var det store problemer med net send på skolen vår. Det var ikke bare "Hallo" og ting som det, men også mye grovere ting. Noen fant tilogmed på å sette opp looper og intervaller. De aller verste ble utestengt for all fremtid og fikk i tillegg store anmerkinger som gikk på oppførsel (ledelsen hadde gitt beskjed over skoleanlegget om at all fremtidig bruk av net send ville bli straffet, og allikevel fortsatte de). Det kan jo være at administrator føler at elevene begynner å gå forbi hans intellektuelle nivå og derfor blir sjalu og har lyst å straffe dem. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Det er jo litt irriterende når det kommer opp "Hallo =)" på absolutt alle skjermene på en skole helt uten grunn. Før sommeren var det store problemer med net send på skolen vår. Det var ikke bare "Hallo" og ting som det, men også mye grovere ting. Noen fant tilogmed på å sette opp looper og intervaller. De aller verste ble utestengt for all fremtid og fikk i tillegg store anmerkinger som gikk på oppførsel (ledelsen hadde gitt beskjed over skoleanlegget om at all fremtidig bruk av net send ville bli straffet, og allikevel fortsatte de). Det kan jo være at administrator føler at elevene begynner å gå forbi hans intellektuelle nivå og derfor blir sjalu og har lyst å straffe dem. tviler, er ikke slikt for meg ihvertfall skulle jeg ha gjort noe slikt hadde jeg nok gjort mer enn å skjule programmet jeg brukte, serveren og alle pcène jeg bruker har seff på "vis skjulte mapper", men hadde ikke jeg vert der er det nok ingen som hadde funnet ut noe tror jeg... men sysadmins på skolene i landet har gjerne lavere kunnskaper enn mange elever... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Noen fant tilogmed på å sette opp looper og intervaller. Det er jo den morsomste delen av det, men da bør man ikke sende til * Lenke til kommentar
zilch Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 husker den tiden jeg gikk på vgs. lagde ett lite batch script som hadde "net send * halloen" hvor dette ble loopet. startet det på en gjeste konto, skjellte på pc'en som alle andre og forlot rommet diskret. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hvisst det ikke mente noe skade da er de "hackere". Visst de mente å gjøre skade da er de "Crackere". ikke bland dissa to orda pls. ja huff... Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Husker en gang at en klassekamerat av meg sendte en net send * med følgende melding "Olaf er en feit stygg jævel", 5 minutter etter meldinga var sendt kom det 3 lærere inn i klasserommet Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 åssen gjør du den net send tingen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Net send <ip> msg. Eller erstatt ip med *, da blir det sendt net send til alle maskinene som er med i nettverket. Lenke til kommentar
ReWinD Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg må si meg skuldig i å ha køddet litt med net send på skolen =). Det var noen som sendte meg en liten uskyldig net send, så jeg fikk det for meg at dette måtte jeg ta igjenn på. Jeg laget en *.bat fil med ca 1500 linjer der det stod "net send [pc] f**n ta deg!" og sendte den til vedkommende. Hevnen er søt =). Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) noen som kan lære meg hvordan lage en batch fil? skjønner at det er navn.bat, men kommandoer takk si noen enkle kommandoer fant ut net send greia men trenger fler kommandoer Endret 28. november 2004 av chokke Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 vis du kaller fila di for netsend.bat da net send 127.0.0.1 Hei du er ein tulling netsend.bat da vil den starte samme fila igjen og gå i loop... Går vel med noke sånt som :start net send 127.0.0.1 Hei du er ein tulling goto start i ei bat fil, da vil den også gå i loop... trur eg, men den siste er eg ikkje heilt sikker på no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå