kiios Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) jeg har 1 partisjon.. men kan jeg lage enda en uten at det som er på partisjon C blir borte?? Endret 12. november 2004 av kiios Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Partition magic, skal kunne gjøre jobben, se ellers tråden Linux på samme disk som XP. Det er jo alltid en fare for å miste data når man driver med denslags, da... M. Edit, la inn navnet på tråden Endret 12. november 2004 av mysjkin Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Ja det er det som er litt dumt, lurer egentlig hvorfor alle anbefaler PM. Hvis du er som meg og ikke gidder å piratkopiere, kan du se på dette! Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Den var griselekker den linken der! Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 lurer egentlig hvorfor alle anbefaler PM Av den e(n)kle grunn at jeg har meldt meg helt ut av å følge med på hva som finnes av ren windows freeware... Men, burde jo fulgt med på hva som trenges for å få flyttet windowsbrukere over mot Linux System rescue er sikkert tingen når jeg selv har hendene på en PC som skal over på den gode siden... Takk for den linken. M. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Viss du kan forandre størrelse på ntfs partisjonen din, så gjør det og bare la resten av plassen være ledig. Legg så til partisjonane du vill ha når du innstalerer gnu/linux Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Ja det er det som er litt dumt, lurer egentlig hvorfor alle anbefaler PM. Hvis du er som meg og ikke gidder å piratkopiere, kan du se på dette! :D Hva støtter den når det gjelder skriving/resizing av partisjoner? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Den bruker parted, så det blir nok det som parted støtter og i tillegg følger med ntfsprogs slik at den kan resize NTFS partisjoner, så det ser ikke så værst ut Edit: Har lasta den ned og prøvd den litt, veldig stilig! Å bruke qtparted under framebuffer fungerer veldig bra, i tillegg har den image-filer for noen disketter som den kan boote rett fra cden, slik at man faktisk har tilgang til bl.a. FreeDOS på samme cd (uten å boote linux). Den har også andre ting som password recovery for winxp osv, så denne cden passer bra også til windows-bruk. Og den har antivirus, som man kan veldig enkelt oppdatere etter at man har boota cden (bare å kjøre clamfresh). I det hele tatt, perfekt for hybride windows/linux brukere. Endret 13. november 2004 av Cronius Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Fant ut det jeg også Tror jeg skal laste den ned ganske så snart Er ikke hybrid XP/Linux bruker - kun Linux her i gården - men har venner som er. Den password recovery saken kan jo også være morsom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå