Gå til innhold

Lage en ny partisjon Uten å miste den gammle?

kiios

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lurer egentlig hvorfor alle anbefaler PM

Av den e(n)kle grunn at jeg har meldt meg helt ut av å følge med på hva som finnes av ren windows freeware... Men, burde jo fulgt med på hva som trenges for å få flyttet windowsbrukere over mot Linux :)

System rescue er sikkert tingen når jeg selv har hendene på en PC som skal over på den gode siden... Takk for den linken.

M.

Lenke til kommentar

Den bruker parted, så det blir nok det som parted støtter og i tillegg følger med ntfsprogs slik at den kan resize NTFS partisjoner, så det ser ikke så værst ut :)

Edit: Har lasta den ned og prøvd den litt, veldig stilig! Å bruke qtparted under framebuffer fungerer veldig bra, i tillegg har den image-filer for noen disketter som den kan boote rett fra cden, slik at man faktisk har tilgang til bl.a. FreeDOS på samme cd (uten å boote linux).

Den har også andre ting som password recovery for winxp osv, så denne cden passer bra også til windows-bruk. Og den har antivirus, som man kan veldig enkelt oppdatere etter at man har boota cden (bare å kjøre clamfresh). I det hele tatt, perfekt for hybride windows/linux brukere.

Endret av Cronius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...