six Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Altså, over disk er jo logisk nok bedre enn nettet? Logisk sett er det ikke nødvendigvis slik når du ved handel over nett automatisk har en angrefrist som du ikke har ved handel over disk. At enkelte over-disk butikker likevel velger å gi en slik service selv om det ikke er lovpålagt endrer ikke på dette. Selv kjøper jeg som regel småtteri (som f.eks. CDR/DVD R) som det er lite interessant med angrefrist på over disk, hvis det er lett tilgjengelig. Dyrere varer (f.eks. kamera og PC) bestiller jeg alltid via nettbutikker pga. den ekstra sikkerheten (og gjerne også den lavere prisen dette gir). Endret 14. november 2004 av six Lenke til kommentar
Leben Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Er og veldig fornøy med DI. Handlet der et par ganger og alltid fått råd, og alt annet jeg har lurt på Aldri angret et kjøp der heller. Sist jeg var der fikk jeg god hjelp og men noe av d jeg øsnket hadde de ikke inne. Tenkte at jeg fikk ta turen innom datakjeden og se om de hadde d jeg ønsket. Og d hadde de og selgeren gav uttrykk av at d jeg kjøpte var supert, beste av det beste faktisk, (snakker om vifte.styring om nonen lurer), men da jeg kom hjem og fikk satt d sammen så var d bare møkka (kunne bare stille noen vifter, og bare mellom noen lattelige rpm) Så: veldig fornøyf med DI og føler at de som jobber på datakjeden bare er møkka. Beklager uttrykket. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Siden har jeg sikkert lagt igjen 20 lapper der, og stikker stadig innom for å sjekke priser og slå av en liten prat med selgere som faktisk vet hva de snakker om... Det er mitt intrykk også. De vet sikkert hva de driver med på Datakjeden også, men de har ikke tid til å snakke med deg og gi råd og tips så lenge pga. lang kø. Men en gang jeg var inne på DI, så sto det en kar bak kassa og viste frem noen bærbare til noen andre. Dette varte og dro, men jeg ventet tålmodig. Etter først en 15-20 minutters tid ba han en fra bakrommet komme frem. Da hadde det allerede vært et par stykker bak meg i køen, men de hadde gått. Jeg spurte om støydemping av datamaskin, og fikk imidlertid inntrykk av at han visste hva han pratet om. Så selv om det tok lang tid før noen gadd å hjelpe meg, så gikk jeg ut derfra med et nytt kabinett og en del stæsj for å støydempe det. Har aldri hatt returer dit, så det kan jeg ikke uttale meg om. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Altså, over disk er jo logisk nok bedre enn nettet? Logisk sett er det ikke nødvendigvis slik når du ved handel over nett automatisk har en angrefrist som du ikke har ved handel over disk. At enkelte over-disk butikker likevel velger å gi en slik service selv om det ikke er lovpålagt endrer ikke på dette. Det er mange gode grunner til å handle over disk også. -Man kan se, prøve og ta på varen før man bestemmer seg. Man kan sette flere aktuelle kamera opp mot hverandre, prøve de mot hverandre og se hvilket man føler seg mest hjemme med. Kjøper man på nett og benytter angrefristen, så må man evt. prøve et og et kamera, og vente lenge på et nytt hvis man angrer kjøpet. Og hvordan vet man da at et annet aktuelt kamera ikke hadde vært foretrukket, om man er fornøyd med det man valgte og ikke fikk prøve flere kamera samtidig? -Man kan se bilder skrevet ut på fotopapir fra de forskjellige kameraene mot hverandre. Da stort sett samme motiv, for sammenligningsgrunnlag. -Man får service og hjelp til å velge kamera. Selgeren har normalt sett god nok peiling til å vite hva slags kamera kunden har behov for. Jeg har flere ganger møtt personer som vil ha et kamera i 10.000 kroners klassen, fordi de har hørt det er best. Men så viser det seg at de skal kun ta familiebilder og skrive de ut i 10x15, og har aldri hatt mer enn engangskamera og har vært fornøyd med kvaliteten på de. Da er et kompaktkamera i 4-5000 kroners klassen mer enn bra nok. -Er det noe man lurer på (hvordan man gjør ditt og datt), kan man stikke innom butikken og få hjelp der og da. -Selgere har gjerne kunnskap til å fikse enkelte småfeil, og finne ut hva som er feil. Hvis kameraet ikke vil slå seg på, vil en selger feilsøke med andre batterier, minnekort og lignende. Kjedelig å måtte sende hele kameraet tilbake, hvis det hadde holdt med batteriet (hvis det nekter å ta i mot lading f.eks) eller laderen (at den er defekt). Det er ting man gjerne ikke kan finne ut selv med mindre man har flere batterier/ladere. -Personlig kontakt, ikke minst. Mange eldre foretrekker dette, men også de som ikke liker å handle på nettet. -Det er lettere å reklamere til en person bak en "disk" enn over mail, om noe skulle være galt. -Man får kameraet med en gang, og slipper å vente i flere dager på å ta nyanskaffelsen i bruk. Og hva hvis den ikke virker ved ankomst? Da må du vente enda flere dager. Det er disse punktene man betaler ekstra for når man handler over disk, for det krever ekstra ressurser og dyre lokaler. Endret 14. november 2004 av Afseth Lenke til kommentar
howzer Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg har også veldig godt intrykk av Digital Impuls. Jeg skjønner i det hele tatt ikke hvorfor det er milelang kø i butikken borti gata, og nesten tomt på DI. Hva er forklaringen, tro? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hvis et produkt blir ødelagt innen reklamasjonen har man såklart krav på et nytt produkt, samme eller tilsvarende. Feil... selger har lov til å prøve å reparere produktet for samme feil to ganger før kunden har rett til å kreve nytt/tilsvarende produkt, eller å heve kjøpet. Snekker'n: Du hadde krav på alle pengene tilbake, hvis du ikke var fornøyd med kamera så kan man gå tilbake og klage på dårlig informasjon fra selger og dermed kan dem ikke kreve penger for at du brukte et produkt du ikke var fornøyd med i to dager. Feil igjen... bare at man ikke er fornøyd med kameraet er ikke grunn god nok til å kunne kreve pengene tilbake. Har man derimot fått feil informasjon fra selger, kan man kreve dette. Men Snekker'n sier ingenting om dårlig informasjon. Riktig ,jeg fikk ikke feil info,og jeg fikk prøve kameraet i butikken ,ja fikk sogar ta det med ut på gata og ta noen bilder med det som jeg etterpå fikk se i butikken , så her handler det kun om god service. Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Foretrekker faktisk å handle tingene i butikk enn på nettet da jeg slipper stresse med å sende i posten om noe galt skulle skje. Dessuten syns jeg det er lettere å prate med folk i en butikk enn over epost. Skjønner ikke helt bekymringen for handel over disk jeg men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå