Zeph Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Eg har ei wmv-fil på 1.06MB, legger forresten ved ein link, for den er absolutt verdt å sjå http://www.punchbaby.com/media/gitfakt/cli...y/ArbitoGay.wmv Uansett...når eg konverterer fila til avi, blir den 205 MB, og når eg konverterer den til mpeg1 med lågare kvalitet, blir det over 10MB... Kvifor er det slik? Er det betre å lage ein fraps-film som wmv, avi eller mpeg1\2? Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 For det første sier filendelsen avi ingenting om innholdet. AVI er et kontainerformat, og kan inneholde mye. Dette skrev jeg om senest for noen dager siden, så et søk gir nok resultater (Google også). AVI er som en pappeske, det kan være mye rart i den, og de kommer i mange størrelser Dersom du dekomprimerer wmv filen, og lagrer innholdet som ukomprimert video i en avi fil, vil den bli stor (tenk mp3->wav). Codec, versjon og parametre brukt ved enkoding, spiller inn på resultatet, så hva som er best er det ikke lett å gi et godt svar på. wmv nå for tiden inneholder nok Microsofts MPEG-4 versjon og er derfor samme generasjon som XviD/DivX og andre MPEG-4 baserte codec. MPEG-1 og 2 er derimot eldre og ikke like gode mhp kvalitet/filstørrelse. XviD/DivX i en avi fil er sikkert et godt valg. wmv fungerer sikkert også fint, om du ikke har noe imot at det er Microsoft da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå