Gå til innhold

Hvor er partisjonene mine?


Anbefalte innlegg

Hei ...

 

Lurer på et par ting her.

Jeg har akkurat kjøpt med ny WD 200gb disk, og har satt den til master. Min "gamle" IBM 120gb disk har jeg satt til slave.

 

Men så til problemet: Hvorfor vises ikke mine gamle partisjoner på IBM-disken? De er ikke borte håper jeg. Før jeg byttet om IBM-disken til slave, så formaterte jeg C:/ partisjonen som jeg hadde Windows på fordi jeg skulle ha XP på den nye disken istedet. Men nå som jeg er inne i XP, så vises bare C:/ partisjonen, og den er "rå" og ikke formatert i NTFS enda. Det er jo greit, men hvor er alle de andre partisjonene som jeg har over 100gb med diverse tull hen?

 

Jeg kan jo formatere C: i NTFS i Xp, men det tør jeg ikke. For da står det at all informasjon vil gå tapt. Når jeg ser på spesifikasjonene for denne disken, så står det at den er på kun 30gb, og det er 30gb ledig - og dette er vel ganske nøyaktig den plassen som var igjen i tillegg til alt jeg hadde der fra før. Hva er problemet, og hvordan får jeg tilbake de andre partisjonene?

 

P.S: Når det gjelder den nye WD disken på 200gb, hvorfor står det at det kun er 131gb plass i egenskapene?

 

Mvh. Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...