eLang Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hei. Har litt lyst å prøve Linux, men lurer på om jeg kan ha Linux på C disken sammens med XP?.. Har ikke partisjonert disken min. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Du må partisjonere. Et fint program er Partition Magic. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Må ha en egen partisjon, eventuekt prøv en live-distro som f.eks. knopix. Eller gjør som jeg gjorde, backup alt du har og slett windows, da lærer du mye FORT. Lenke til kommentar
eLang Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Hadde en mistanke om det ja. Har hørt at man kan miste filer/mapper når man partisjonerer, og jeg har ca. 30GB med bilder og musikk. Gidder ikke å brenne 1000 cd'er.... SÅ, er det en stor mulighet at jeg vil miste filer????.. Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Hvorfor ikke prøve noen av disse "live" distroene? Disse kjøres direkte fra cd, og gir deg en mulighet til å få et lite innblikk i hva Linux dreier seg om uten å måtte endre det systemet du har i dag Edit: Seint ute:). Edit 2: Ja det er en stor sjangs for at filene dine blir borte, og det har selvfølgelig ingenting med Linux å gjøre. Velger man å gjøre endringer i systemet uansett hva det er så er backup en selvfølge. Backup er egentlig en selvfølge uansett............. Endret 12. november 2004 av Sabbath Lenke til kommentar
eLang Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 takk sabbath... laster ned en versjon nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå