molemanhte Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 God dag kjære venner, jeg har et dilemma. Jeg har vurdert å kjøpe med en ny Mp3 spiller, men vet ikke hva slags type jeg skal velge. Jeg skal mest sannsynlig ha en harddisk basert spiller, men det er jo så mange å velge mellom. Jeg vil ikke ha en spiller som har mindre enn 20GB. De jeg kan velge mellom er Apple, Creative, iRiver og alle de andre merkene. Fra Apple må det bli iPod med 40Gb. Fra Creative er det mange å velge mellom: Zen Touch 20GB, Nomad Jukebox Zen 20 GB, Nomad Jukebox Zen NX 30 GB, Nomad Jukebox Zen Xtra 30 GB og Nomad Jukebox Zen Xtra 60 GB Fra iRiver er det også mange å velge mellom: iHP-120, iHP-140, H320 20GB og H340 40GB. Med andre ord, jeg vet ikke hvilken jeg skal velge??? iPod har fått trekk for litt for dårlig batteritid, men ellers virker det som en god spiller. Jeg håper dere kan gi meg noen pekepinner om hvilken spiller jeg burde velge. På forhånd takk for hjelpen. mvh molemanthe Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 iPod G4 har batteritid på opptil 12 timar, har du bruk for meir? Dersom iPod er ute av bildet grunna batterilevetida er det greit å få det unnagjort før det kjem 10 innlegg om iPod. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Interessant tråd.. Vet ikke jeg, men kanskje Creative er mer kompatibel enn iPod. Jeg tror at det blir spilleren jeg skal ønske meg til jul, ikke iPod. (Jeg synes forresten at designet til iPod er oppskrytt!) Lenke til kommentar
molemanhte Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Det var en ting til jeg lurte på??? Hvis jeg kjøper en 40GB iPod hva følger med av utstyr????? Jeg vet at det følger med en dockingstasjon, men hva mer??? mvh molemanhte Lenke til kommentar
Algron Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg ville kjøpt iPod 40GB Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Dette følger med ein iPod 40GB: 61 x 104 x 17.5 mm Apple øyrepluggar AC Adapter til å lade iPoden i ein stikkontakt FireWire cable til Adapter og PC USB 2.0 cable til PC iPod Dock Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Har Creative Zen Touch selv, og er veldig fornøyd med den. Batterilevetid kan ha noe å si hvis du er glemsom når det gjelder lading. Min kan brukes i hvertfall 3 arbeidsdager før jeg MÅ lade den. Den integreres fint med Windows (selv 2003 server). Den kan ta filer i wma-format i tillegg til MP3. Det var det viktigste for min del, siden jeg har rippet kopier av egne cd'er i dette formatet i stedet for MP3. Litt kjedelig å måtte gjøre jobben igjen fordi spilleren ikke støtter wma-formatet. I tillegg var prisen for Zen Touch med 20 gb harddisk litt hyggeligere enn tilsvarende iPod. Jeg liker navigasjonen med touch-sporet og knappene. Har ikke prøvd en iPod, så jeg har ikke noe å sammenlikne med der. Kirikiri Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Det var en ting til jeg lurte på??? Hvis jeg kjøper en 40GB iPod hva følger med av utstyr????? Jeg vet at det følger med en dockingstasjon, men hva mer??? mvh molemanhte KJØP IRIVER IHP 120 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 stod ovenfor samme valget selv (gjør det enda da..ettersom jeg ikke fikk tak i Ipod enda) Creative VS Ipod VS Iriver creatve: +pris +Batteritid -software du må bruke for å overføre filer, også hvis du skal bruke den som mobil harddisk! Ipod +Kan brukes som mobil HD uten drivere -batteri -pris -må bruke Itunes for å få overført MP3 filer skikkelig -ikke WMA støtte (selv om jeg ikke bruker WMA, så minus for meg er det ikke) +40GB, som er mest akutell for meg har dockingstasjon +har andre funksjoner som spill, kalender, adressebok o.l. Iriver +brukes uten noen form for software -pris? jeg endte altså opp med å ville ha en 40GB Ipod...20GB ble for lite, og da er Zen touch ute av bildet med en gang... Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Ikke Zen Xtra på 60 gig til en mye billigere penge Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 nope, liker ikke nav metoden, eller måten man må overføre filer (tenker da på MSD funksjonaliteten, mp3 filer må man jo overføre med itunes el. l. uansett..men creative trenger "nomad explorer" for å overføre filer også... også liker jeg design på ipod Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Smak og behag. Bra folk er forskjellige . Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 pokker grr, se min tråd om tilgjengeligheten på ipod i stavanger... *frustrert* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå