Mister t Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hei, er det noen som kan fortelle meg om det lønner seg, eller om det lar seg gjøre å ha static eller dynamisk DNS adresser? Jeg har telenor adsl... Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 må bruke dynamisk du kan få statisk men da må du kjøpe et bedrift abb Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 hva som lønner seg kommer ann på hva du har tenkt å bruke pc`en til. Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 (endret) hva som lønner seg kommer ann på hva du har tenkt å bruke pc`en til. Jeg har 3 PC'er koblet til en router. En til surfing og 2 til fildeling. Endret 12. november 2004 av Mister t Lenke til kommentar
Moosehead Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Tror du blander sammen DNS og ip-adresser her... DNS gir navnet som er knyttet til en bestemt ip-adresse. For eksempel har www.vg.no ip-adressen 193.69.165.21. Som privat bredbåndskunde får du sannsynligvis en dynamisk ip-adresse, dvs at du i teorien ikke vet hvilken ip-adresse du får neste gang du skrur på maskinen. Ved å bruke en dynamisk DNS tjeneste gjennom for eksempel dyndns.org kan du knytte et statisk navn f.eks minmaskin.serveftp.net til din dynamiske ip-adresse. Så lenge du sørger for å oppdatere dynamisk-dns-tjenesten med din ip-adresse etterhvert som den skifter, så vil navnet minmaskin.serveftp.net alltid peke på din maskin. Du kan da sette opp en server som dine venner kan nå gjennom dette navnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå