Gå til innhold

Halo 2 virker ikke !

pal.carlsen

Anbefalte innlegg

Jepp dere hørte riktig.

Stakk innom Elkjøp og kjøpte meg Halo 2 igår. 398,- var en bra deal synes jeg og definitivt verdt det for et kvalitetsspill.

Men, jeg får ikke spillt det!!! Jeg kommer til screenen hvor det står "Press start to continue" trykker Start og da fryser boxen. Må bare skru av og starte boxen pånytt. :cry:

Har en 'Crystal Edt' xbox v1.4 med en Executer ICE solderfree chip. Bruker Xecuter2 4983 bios og Evox dashboard 3934 ? (siste versjonen jeg fant på Xbins). Har en 160gb Seagate hd satt inn.

Prøvde også å rippe spillet til hd med dvd2xbox, men det hjalp selvsagt ikke. Det låste seg på samme sted.

Akkurat det samme har jeg opplevd med et av spillene som fulgte med pakka, Midtown Madness. Det låser seg også når man skal starte, men alle screens før det intro video ol vises.

Nå kunne man jo lett tro at det må være noe galt med xboxen, men Halo som var det andre spillet i pakken fungerer fint. Det kopierte jeg også til hd med dvd2xbox og det kjører helt uproblematisk.

Dette er egentlig de eneste spillene jeg har. Bruker den mest til film, men jeg vil gjerne ha mulighet til å spille i ny og ne. Noen forslag til hva jeg skal gjøre?

Er det evnt et sted jeg kan levere den inn som kan lodde fast chipen og installere ting slik at alt funker. Synes det er sykt mye å sette seg inn i og har ikke tid til å holde på med dette hele tiden.

Ting jeg lurer på: Kan det være instillinger i evox.ini som kan ødelegge? Har lagt merke til at det står Bios: unknown i settings i evox. Hvordan får jeg den til å kjenne igjen biosen. Noen som har en fungerende og vel konfigurert ini fil å sende meg/poste her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg opplevde problemer med Midtown Madness og ikke Halo gikk jeg utifra at problemet var med spillet. Gikk tilbake for å bytte, men på deres utstillings xbox startet det opp helt fint :hmm: Tror derfor at det ikke har så mye å gjøre med feil på platen(e) å gjøre er jeg redd.

Lenke til kommentar
Jepp dere hørte riktig.

Stakk innom Elkjøp og kjøpte meg Halo 2 igår. 398,- var en bra deal synes jeg og definitivt verdt det for et kvalitetsspill.

Men, jeg får ikke spillt det!!! Jeg kommer til screenen hvor det står "Press start to continue" trykker Start og da fryser boxen. Må bare skru av og starte boxen pånytt. :cry:

Har en 'Crystal Edt' xbox v1.4 med en Executer ICE solderfree chip. Bruker Xecuter2 4983 bios og Evox dashboard 3934 ? (siste versjonen jeg fant på Xbins). Har en 160gb Seagate hd satt inn.

Prøvde også å rippe spillet til hd med dvd2xbox, men det hjalp selvsagt ikke. Det låste seg på samme sted.

Akkurat det samme har jeg opplevd med et av spillene som fulgte med pakka, Midtown Madness. Det låser seg også når man skal starte, men alle screens før det intro video ol vises.

Nå kunne man jo lett tro at det må være noe galt med xboxen, men Halo som var det andre spillet i pakken fungerer fint. Det kopierte jeg også til hd med dvd2xbox og det kjører helt uproblematisk.

Dette er egentlig de eneste spillene jeg har. Bruker den mest til film, men jeg vil gjerne ha mulighet til å spille i ny og ne. Noen forslag til hva jeg skal gjøre?

Er det evnt et sted jeg kan levere den inn som kan lodde fast chipen og installere ting slik at alt funker. Synes det er sykt mye å sette seg inn i og har ikke tid til å holde på med dette hele tiden.

Ting jeg lurer på: Kan det være instillinger i evox.ini som kan ødelegge? Har lagt merke til at det står Bios: unknown i settings i evox. Hvordan får jeg den til å kjenne igjen biosen. Noen som har en fungerende og vel konfigurert ini fil å sende meg/poste her?

Ulempenn med å chippe Xbox er akkurat fordi den blir ustabil

Lenke til kommentar

IGR=No på alle 3 plassene i ini fila er lurt

nye spill har gjerne en mediasjekk (default.xbe fila) for å bote kun på umodda boxer

denne mediasjekk er det muligt og fjerne (ZXBtools f.eks.)

solderfree chippen kan sitte løst, (og ikke alle pungtene har skikkelig kontakt)

hvis det ikke er cd'en som er skada så er det muligt xboxen som har lesevansker http://www.joystiq.com/entry/1138258613746772/

videomode=pal på pal-spill er en fordel

selv fikk jeg stopp under booting på et ntsc spill (007) når jeg hadde videomode=pal

dette orna seg når jeg skifta videomode=ntsc

Endret av mago
Lenke til kommentar

Har du stilt klokken riktig? Hører skikkelig teit ut, men det funket på to spill hos meg som har låst seg i oppstarten.

Edit: det med klokken gjelder når spillet benytter seg av autosave funksjonen, noe bla Halo2 gjør. F.eks, hvis du nettopp har nappet ut strømkabelen og "nullstilt" klokken til år 2000 så vil det bli kluss i systemet.

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Vi bare avslutte "diskusjonen" med å si at jeg har fått ting oppe å kjøre og alt er fint som snus.

Noen har jo hatt noe fornuftig å melde, som f.eks stilling av klokken, sjekking av kontakt punkter osv, IGR osv er alle konstruktive og nyttige tilbakemeldinger.

Det som løste saken var å kjøre inn iso fra Modifisering.net sin download sektion. Flashet bios en gang til også når jeg først var igang. Kjørte en full formatering og install av apps og det hjalp uten at jeg forstår helt hvorfor. Evox rapporterer fortsatt biosen min som "unknown", men nå kan den tydeligvis benytte seg av alle tingene som trengs.

Derimot så må jeg si jeg ikke er imponert over svar fra "theWiz" , headcleaver osv. Er dette alt dere har å bidra med burde dere holdt klokelig kjeft.

vil tippe det med chippen har fuck'a et eller annet i x-boxen din!

Megetsigende latter. 
Ulempenn med å chippe Xbox er akkurat fordi den blir ustabil
me 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...