bjarnecolt Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hei! Skal i disse dager kjøpe meg en ny PC. Har tenkt å kjøre AMD på CPU, og lurte på om noen har noen gode forslag til hovedsaklig prosessor, skjermkort og hovedkort. Ca 15 000 (uten skjerm) tenkte jeg å investere. Har veldig lyst på AMD og skjermkort med støtte for PCI-E, men det er vel slik å forstå at det ikke er hovedkort med støtte for dette enda (nForce4). Noen som kan hjelpe meg med forslag? Hovedsaklig på CPU, hovedkort og skjermkort? Mvh. Colt Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Har veldig lyst på AMD og skjermkort med støtte for PCI-E, men det er vel slik å forstå at det ikke er hovedkort med støtte for dette enda (nForce4). Du må nok vente til nForce 4 da... Men Intel .... Setter opp et Intel oppsett til deg jeg: Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Abit AA8-3rd Eye Hovedkort XFX GeForce 6800GT Kingston DDR2 HyperX PC5400 1024MB Western Digital Raptor 36.7GB Seagate Barracuda 7200.7 200GB Thermaltake Xaser Tsunami NorthQ Strømforsyning Silent 400W Sum: 14263.02 NOK - Komplett.no edit: [XFX GeForce 6800GT Review] Nå var det rett før jeg bestilte det selv (mitt oppsett)... Har litt penger på sparekontoen min Endret 12. november 2004 av Dasse Lenke til kommentar
bjarnecolt Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Har veldig lyst på AMD og skjermkort med støtte for PCI-E, men det er vel slik å forstå at det ikke er hovedkort med støtte for dette enda (nForce4). Du må nok vente til nForce 4 da... Men Intel .... Setter opp et Intel oppsett til deg jeg: Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Abit AA8-3rd Eye Hovedkort XFX GeForce 6800GT Kingston DDR2 HyperX PC5400 1024MB Western Digital Raptor 36.7GB Seagate Barracuda 7200.7 200GB Thermaltake Xaser Tsunami NorthQ Strømforsyning Silent 400W Sum: 14263.02 NOK - Komplett.no edit: [XFX GeForce 6800GT Review] Nå var det rett før jeg bestilte det selv (mitt oppsett)... Har litt penger på sparekontoen min Takker for hjelp Mulig jeg tar feil, men er ikke AMD sine prosessorer best til spill og slikt? Tenkte litt på dette hovedkortet fra ASUS: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=304629&cks=PRL Noen erfaringer rundt dette? Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Mulig jeg tar feil, men er ikke AMD sine prosessorer best til spill og slikt? De sier så... I bunn å grunn merker du ikke noe spesielt forskjeld. For å være helt ærlig... 95% av forumets medlemer ville nok annbefalt deg AMD (fordi det er "best" til spill). Det Hovedkortet du har sett på er vel ikke det beste kjøpet. Ytelsesmessig er det ikke mye forskjeld. med 925X-Hovedkort kan du også sette inn de nye 1066 FSB CPU'ene Intel snart kommer med - også gir det vel masse rom til overklokking? (RAM'et gjør ihvertfall det ) edit: bare en ting... Jeg tror du får lite respons pga. Topic. Er ikke lov med store bokstaver - også er den ikke mye beskrivende... Prøv med "Ivrig Jente trenger PC hjelp" - Da flokker de seg rundt deg og hjelper Endret 12. november 2004 av Dasse Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Når det gjelder AMD-CPU'er så er noen av dem litt overlegne mot Intel sine... Dette gjelder dog ikke alle - logisk nok Feks. Fx-55 er vledig bra/god - men koster 7500... Du får også billigere som fortsatt er "bedre" enn Intel-CPU'er, men etter min mening får du ikke mer spill-ytelse for pengene på noen av dem (AMD/Intel) Derfor ville ihvertfall jeg gått for Intel - og fått PCI-ex med på kjøpet. Lenke til kommentar
hds Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Når det gjelder AMD-CPU'er så er noen av dem litt overlegne mot Intel sine...Dette gjelder dog ikke alle - logisk nok Feks. Fx-55 er vledig bra/god - men koster 7500... Du får også billigere som fortsatt er "bedre" enn Intel-CPU'er, men etter min mening får du ikke mer spill-ytelse for pengene på noen av dem (AMD/Intel) Derfor ville ihvertfall jeg gått for Intel - og fått PCI-ex med på kjøpet. Lei av at alle skal ha AMD, hvor mange prosent bedre er AMD i spill enn Intel? Kan vel ikke være så veldig mye? Og PCI-ex er et pluss i margen som sagt ja Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Prøv med "Ivrig Jente trenger PC hjelp" - Da flokker de seg rundt deg og hjelper Syntes det var litt ironisk jeg og... Uansett, AMD skal være bedre i spill ifølge ytelsestester, men på et såpass høyt nivå tror jeg i praksis det har fint lite å si. Har du først råd til det, er det bedre å kjøpe et P4-system med enklere oppgradering enn et AMD-system der du bare kan få AGP(foreløpig) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Prøv med "Ivrig Jente trenger PC hjelp" - Da flokker de seg rundt deg og hjelper Syntes det var litt ironisk jeg og... Uansett, AMD skal være bedre i spill ifølge ytelsestester, men på et såpass høyt nivå tror jeg i praksis det har fint lite å si. Har du først råd til det, er det bedre å kjøpe et P4-system med enklere oppgradering enn et AMD-system der du bare kan få AGP(foreløpig) Har PCI-e noe for seg da? Merker man noen forskjell? PCI-e kommer jo til AMD snart. Lenke til kommentar
hds Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Har PCI-e noe for seg da? Merker man noen forskjell? PCI-e kommer jo til AMD snart. Skal vel ikke være noen forskjell, men kan gjøre det senere? Og ja han kan vente på AMD, men kanskje han ikke vil vente? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Mulig jeg tar feil, men er ikke AMD sine prosessorer best til spill og slikt? De sier så... I bunn å grunn merker du ikke noe spesielt forskjeld. For å være helt ærlig... 95% av forumets medlemer ville nok annbefalt deg AMD (fordi det er "best" til spill). Det Hovedkortet du har sett på er vel ikke det beste kjøpet. Ytelsesmessig er det ikke mye forskjeld. med 925X-Hovedkort kan du også sette inn de nye 1066 FSB CPU'ene Intel snart kommer med - også gir det vel masse rom til overklokking? (RAM'et gjør ihvertfall det ) edit: bare en ting... Jeg tror du får lite respons pga. Topic. Er ikke lov med store bokstaver - også er den ikke mye beskrivende... Prøv med "Ivrig Jente trenger PC hjelp" - Da flokker de seg rundt deg og hjelper 925XE brikkesettene ja! Ellers syns jeg P4 oppsettet var meget fint! Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Vent på Nforce4... AMD64 har jo støtte for 64-basert Win. Endret 12. november 2004 av John Kåre Lenke til kommentar
smy Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 kjøpe deg en amd64 2.2ghz 90nm den yter like som p4ee 3.46ghz i spill Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Vent på Nforce4... Ja, hvor lang tid tar deT? Skal ikke legge sjul på at jeg bare digger Intel... Viva la Intel! Og hvor mye har 64-bit å si? Du vil vel ikke f.eks kunne zippe en fil dobbelt så raskt? Vil du få 50% bedre på CPU tester? Vil du få vesentlig bedre ytelse i spill? Jeg tror de fleste svarene er nei (selv om "dobbel ytelse" er å ta litt hart i... - kanskje litt forkskjeld?) Missforstå meg rett, men jeg finner ikke 64-bit nødvendig. Da kan dere gjerne si - "Jeg finner ikke PCI-ex nødvendig"... - En evig rund-dans Jeg holder ihvertfall på forslaget mitt... kanskje bytte ut kabinett okm du ikke liker det Og som nevnt - du vil mest sannsynelig ikke merke noe forskjeld på ytelsen i spill. Det som dog er helt sikkert - er at du har høyere klokkefrekvens (flere "regnestykker i sek." - med Intel ^^ ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå