Gå til innhold

17' eller 19'? hvilken?

tha_man

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en ny lcd skjerm men markedet er stort og vanskelig å velge den riktige!!!(iallefall for meg)!!

1.Bruksområde- Det blir nok mest spilling og avspilling av filmer. (12ms siden et øye oppfatter ca 12 bilder i sekundet.)

2.Størrelse- Det står mellom 19' og 17'. Men det er jo skjermkortet mitt som bestemmer.

3.Prisklasse- Ikke stort over 4500kr.

4.Skjermkort- Sapphire Radeon 9600 PRO Ultimate Edition

Hvilken må du finne ut??!!! :thumbup:

Endret av tha_man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må bare presisere at 19' ikke er det samme som 19". 19' er 19 fot, og det tror jeg ikke at er så lett å få tak i. Det tror jeg også at hadde blitt litt stort :p .

Når det gjelder forskjellene på 17" og 19" er det nesten bare størrelsen og pikselavstanden som er forskjellige (hvis du har to like modeller). Det er like mange piksler på både 17" og 19", så derfor vil du se pikslene bedre på en 19". Men hvis du derimot kjøper en 20" eller en 21", vil du få flere piksler, og ca. like stor pikselavstand som en 17".

Jeg har en Samsung SyncMaster 710N TCO99 17" LCD TFT-skjerm, og er veldig fornøyd med den. Den har 12 på-av-på-ms (det er nemlig to måter å regne ms på, og det fins ingen skjermer med under 8 eller 10 på-av-på-ms), god lysstyrke, kontrast og vinkel. Den henger ikke etter i spill eller filmer. Den er en litt dårligere klasse, men i praksis har dette ingen ting å si.

Pris: under 3500,- på nettbutikk.

Lenke til kommentar
En Eizo Flexscan L550 passer til dine behov. Denne er veldig bra til spilling, og fungerer også greit til filmavspilling. Denne er også på tilbud på norek denne uken.

L550 har dårligere kontrastforhold, er 2" mindre, og har dårligere oppløsningsrate, og koster bare 800,- mindre enn benq.... jeg hadde ikke vært i tvil hva jeg hadde kjøpt da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...