TCK Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Hei! Eg har eit Asus A7N266-E som eg ikke får til å "clear cmos" på! Eg finner d ikke i manualen!! Eg må "clear cmos" pga at skjermen r svart når eg starter pc`en! Vis d ikke nytter ¨å reinnstall cmos så hva skal eg gjøre da? Lenke til kommentar
masoval Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 http://www.asus.com/mb/socketa/a7n266-e/overview.htm Lenke til kommentar
cozmo Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Det enkleste er å ta ut batteriet og la det være ute en stund eller starte maskinen uten batteri en gang. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Er en jumper på HK'et. Pleier å stå "cmos" eller liknende ved siden av den så den skulle ikke være så vansk å finne. Hvis d fortsatt ikke funker, unplug all unødvendig hardware og prøv d samme igjen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Quote: Den 2002-05-26 15:57, cozmo skrev:Det enkleste er å ta ut batteriet og la det være ute en stund eller starte maskinen uten batteri en gang. Batteriet er for klokken og dato.Kjetil Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 På hovedkortet mitt er det en jumper på hovedkortet som du må ta ut i noen sekunder. For å være sikker på at den er blitt resetta så kan du la den være ute i 30 sekunder, selv om 10 sekunder egentlig skal holde. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 jumperen må ut av hk'et skjematisk ser jumperen slik ut: ||| Det er tre pinner ved siden av hverandre pinn en og to = cmos enabled pinn to og tre= cmos diabled eller du kan som sagt bare fjerne jumperen. trykk EN gang på power-knappen. maskinen nekter å starte inntil jumperen er på plass igjen Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Et tips, de tre pinnene er alltid i nærheten av batteriet. Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 NEI. Batteriet er IKKE for bare klokke og dato. Prøv å ta bort biosbatteri i en pc med masse isa kort. Da blir den IRQ konflikter som regel. Batteri styrer hvertfall (fell free to fil me in here) Passord IRQ DMA IDE-enheter Minne Sanntids KLOKKE +Div snacks. Lenke til kommentar
slakken Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 RTFM !! Du finner 99% sikkert ikke et hovedkort uten en manual der dette står. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 08:44, [bZ]cy_demon skrev:NEI. Batteriet er IKKE for bare klokke og dato.Prøv å ta bort biosbatteri i en pc med masse isa kort. Da blir den IRQ konflikter som regel.Batteri styrer hvertfall (fell free to fil me in here)PassordIRQDMAIDE-enheterMinneSanntids KLOKKE+Div snacks. biosen er brent fast,det er akkurat som de små mp3 spillerne som har flash minne,brent fast,med andre ord du trenger ikke batteriet i spilleren for å huske hvor mp3filene er de er brent fast i flash minet,batteriet trenger du i spilleren til forsterkeren og menystyringen.Kjetil Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 ta ut bateriet og kontakten til strømforsyninga og slå pc en på. så kan du ta ut bateriet og diverse jumpere. deretter sette i kontakten og på med klokka og jumperen igjen. dette måtte ialefll jeg gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå