Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er greit nok. Det var billig på microplex, men det visste du kanskje.. Det lager sånn klirre-lyd, når døra dyttes inn... klarer ikke helt å forklare.. dirrr-dirr-dirr... eh :ermm: noe sånn. Det var kanskjer ikke HELT hva jeg hadde forventet av Lian-Li, men det er FINT, LETT og veier ingenting (uten HW ) :p

Anbefalt kabinett, det har tre bråkebøtter av noen 80mm i seg... men . Det er NYDELIG, det er mitt beste argument. ;)

Lenke til kommentar
http://home.no/ehb/lian_li/lianli120thumb.jpg

Gode greier, men jeg synes du burde hive på et støvfilter forran inntaket. Selvfølgelig med mindre du _vil_ at maskinen din skal fungere som en støvsuger...

Jo men jeg liker ikke tanken på at viftene blir tyngre å drive... er det noen meg gode ideer til et godt filter som ikk stopper mye luft? Viftene er jo på LAVT turtall så det er ikke sikkert det gjør noe med ett filter, lufta får liksom "tid" til å komme seg gjennom... eller

BaX: Mystisk....

Lenke til kommentar
Disse skulle gjøre nytten. :yes:

De er mye tynnere enn det ser ut som og fungerer bra. :thumbup:

Det var litt lite å bestille bare det fra microplex... Jeg tenkte mer på hjemmelagde... tenkte på en strømpe, men jeg har prøvd det før og jeg syntes det ble veldig tett jeg...

her er "Captain's Log" fra de første lyd og temptestene:

Temp åpen sidedør og alle vifter på fullt med 2500+ @ 1,1GHz er 34(35) grader.

3d-kort er koselunkent.

HD er 25 og 34 grader.

Temp åpen sidedør og alle vifter på 7V med 2500+ @ 1,1GHz er 36(37) grader.

3d-kort fremdeles koselunkent.

Hd er 25 og 37 grader.

Jeg har fremdeles sidedøren åpen og PC en er mer stille enn jeg noensinne

trodde jeg skulle få den! Det eneste er at det kommer en ekkel lyd fra AlCu'en

min. Det er ikke blåselyd , men heller en slags skurrelyd, den er der konstant...

Skrudde ned viftehastigheten dens slik at jeg ikke hørte lyden lenger, bittegrann

lenger ned enn 7V )kan bare se skillet mellom 12 og 7V. Nå kan jeg såvidt høre

harddiskene svive! Når folk sa at de måtte konsentrere seg for å høre PCen så

skjønte jeg det ikke før nå! Men sånt skjer når 5 80mm blir erstattet av

2 120mm vifter og ei 90 mm på CPU. Og stillere blir den. Døra er lyddempet men

jeg venter litt med å ta den på. Skal også lyddempe så godt som alt annet inni

kabinettet også.'

Temp åpen sidedør og alle 120 mm på under 7V og med 90 mm på litt mindre enn 7V med 2500+ @ 1,1GHz er 42(41) grader.

3d-kort er litt varmt å ta på.

NB trenger kanskje ei lita vifte på 5V?

HD er 28 og 38 grader.

PC skal restartes og klokkes til 1833 MHZ som er std for 2500+.

Ny og original klokk er konfigurert til 1,8 MHz.

Temp åpen sidedør og alle 120 mm på under 7V og med 90 mm på litt mindre enn 7V med 2500+ @ 1,8GHz er 43(46) grader.

3d-kort er varmt å ta på. Tipper den er varmere enn CPU.

NB er VARM. Trenger kanskje ei lita 80 mm eller ei 70 mm vifte på 5V?

HD er 25 og 38 grader.

VELDIG FORNØYD!!!

Meningen var at jeg skulle legge denne ut før, men så ble det liksom ikke noe ;)

Take care :p

Edit: Brukte SpeedFan til å måle temper med ;)

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
Det er greit nok. Det var billig på microplex, men det visste du kanskje.. Det lager sånn klirre-lyd, når døra dyttes inn... klarer ikke helt å forklare.. dirrr-dirr-dirr... eh :ermm: noe sånn. Det var kanskjer ikke HELT hva jeg hadde forventet av Lian-Li, men det er FINT, LETT og veier ingenting (uten HW ) :p

Anbefalt kabinett, det har tre bråkebøtter av noen 80mm i seg... men . Det er NYDELIG, det er mitt beste argument. ;)

Viste at det bar blillig ja :) lyd og slik ordnes lett.. men holderpå å¨bygge kabinett nå, så blir ikke lian li med det første.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

du trenger ikke støvfiltere på de 2 viftene under.

skaff deg flatskjerm og hjul på kabinettet og når moren din sier at du må støvsuge så sveiper du over med PC'en imens du sitter å spiller osv :D

uansett, NICE! :thumbup: de rundingene for de 2 viftene i bunnen ble bra. har aldri tenkt på å borre rundt slik som du gjorde :p

Lenke til kommentar
du trenger ikke støvfiltere på de 2 viftene under.

skaff deg flatskjerm og hjul på kabinettet og når moren din sier at du må støvsuge så sveiper du over med PC'en imens du sitter å spiller osv :D

uansett, NICE! :thumbup: de rundingene for de 2 viftene i bunnen ble bra. har aldri tenkt på å borre rundt slik som du gjorde :p

Det var enten borring av ørten hulle eller dremeling til naboene gikk til sak mot bråket.... :p

Lenke til kommentar

Forslag: Fanduct fra den 120mm vifta under skjermkortet, opp på kjøleribba til skjermkortet....

Ekstra hull i toppen av kabinettet for utblåsning av varm luft. (120mm)

Edit:

Ellers:

Utrolig stilig! :thumbup:

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Forslag: Fanduct fra den 120mm vifta under skjermkortet, opp på kjøleribba til skjermkortet....

Ekstra hull i toppen av kabinettet for utblåsning av varm luft. (120mm)

Edit:

Ellers:

Utrolig stilig! :thumbup:

Takk! og ja, jeg prøvde meg med litt dempeplater som ledet lufta opp på gpu, men det ble aldri noen stor suksess.... :p

men det som er rart er at det skjermkortet har taklet flere månder _uten_ vifte på den pittelille originalt kjøleribba, mens denne store cpuribba er glovarm.... den er litt for varm til at jeg kan holde på den liksom..... kan holde nesten ett sek, før det svir ca.... jaja, den klager ikke. det har vært et trofast kort i snart ett år :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...