sukk Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Hva er det beste videoredigeringsprogrammet til en som ikke har redigert noe særlig video før, men er ganske kyndig med datamaskiner?, eller Hva er det beste/dyreste som ikke er helt umulig å bruke? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Adobe Premiere er veldig bra og ikke så altfor vanskelig å lære, men koster noen lapper. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Premiere blir vel komplisert for en uerfaren, personlig foretrekker jeg Videowave. Lenke til kommentar
Anton Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Premiere mangler scene detection - og er derfor ubrukelig til "grov-redigering" av mange timer "familiefilmer". Pinnacle Studio 7 er best på scene detection - valg for "detection by content" eller by timecode (kun DV). I tillegg kan man i Studio 7 skifte mellom tidslinje og "klipp-linje" men programmet er ustabilt og krasjer ofte. Det er ikke mulig å gjøre capture uten at programmet setter kameraet i play - irriterende hvis man har koblet til et analog kamera til DV kameraet og bruker direkte konvertering. Premiere 6.01 er ellers svært bra - og bortsett fra mangelen på scene detection er det nok det mest effektive redigeringsprogrammet jeg har vært borti bl.a. pga. mulighetene og at svært mye kan gjøres med tastetrykk uten bruk av mus (men det tar jo litt tid å lære da). VideoWave mangler tidslinjen og er derfor uoversiktlig ved "avansert" redigering - men det har endel muligheter. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 AVID DV Express 3.0 er vel det feteste programmet du kan skaffe deg, hvis ikke du skal satse 100K eller mer. Les hva IT avisen skriver her _________________ Og ikke tenke seg om før man snakker, er det samme som å tørke seg bak før man skiter. Hehe denne tråden var gått ut på dato. [ Denne Melding var redigert av: Veslemøy på 2002-05-30 20:29 ] Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 20:27, Veslemøy skrev:AVID DV Express 3.0 er vel det feteste programmet du kan skaffe deg, hvis ikke du skal satse 100K eller mer. Men 20.000 kroner? Høres ikke akkurat ut som noe program for hjemmevideo-snekrerne... Ellers er jo som sagt Premiere utrolig avansert, men det mangler scene detection. Vet ikke om Avid Express DV har noe slikt? Lenke til kommentar
Petitzo Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg har studio 7 til mitt analoge Studio dc-10 kort. Da jeg oppgraderte il windows Xp måtte jeg punge ut penger til de blodiglene for å få tak i Studio 7. Hvorfor kunne de bare ikke sende ut en oppdatering til Studio dc-10 plus !! Uansett som Anton sa: Det har litt tedenser til å være ustabilt. Spesiellt på min gamle pc (k6-2 400mhz). Men akkurat nå er det realativt stabilt her... Veldig bra scene inndeling og veldig enkelt å klippe scener samt legge til musikk fra cd. Det er vel ikke noen som vet hvordan man legger til mp3 filer ? Det står at det skal gå ann Forresten 1000kr for dette programmet er et %/% bra kjøp !!! _________________ MSI K7T266 Pro2 RU ! XP 1600+ 256 MB TWINMOS DDR minne Prophet 4500 64MB Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv Windows XP Petitzo... All rights reserved [ Denne Melding var redigert av: Petitzo på 2002-05-30 21:02 ] Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: Det er vel ikke noen som vet hvordan man legger til mp3 filer ? Det står at det skal gå ann Forresten 1000kr for dette programmet er et %/% bra kjøp !!! Jeg tror ikke det er mulig. Jeg har forsket litt på det selv, men har pr. dags dato ikke funnet ut av det. Er det ikke like enkelt å konvertere mp3 til en CDA-fil? Ellers er jeg enig i at Studio 7 krasjer litt for ofte. Det er viktig å sette "autosave" med hyppige intervaller. Dette er ikke en maskinmessig krasj. Det er svakheter i programmet. Pinnacle burde snart finne ut av dette, og spe på med en "bugfix" Lenke til kommentar
Anton Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Ingen redigeringsprogrammer jeg har prøvd har slike muligheter som Premiere for å spole i filmen. Med kun tastetrykk kan man kjøre filmen bildevis, flere bilder om gangen, vanlig hastighet, hurtigere hastighet og enda hurtigere hastighet - i begge retninger og hele tiden med lyd (morsomt med lyd når filmen kjøres baklengs)! Gjør det svært enkelt og raskt å finne frem nøyaktig der man vil i filmen. Man bruker også taster for å markere inn- og ut punkter - og for å legge til timelinjen. Slike programmer liker jeg - minst mulig fomling med musen. Bare synd scene detection mangler - hadde Premiere hatt det hadde jeg ikke hatt behov for andre programmer! Er imidlertig ikke særlig avansert bruker - vet ikke hvilke programmer som er bra på lyd - f.eks. å kunne fjerne uønskede frekvenser (f.eks. lyd fra kameraet). Er mulig Vegas Video 3.0 er bedre enn Premiere til det - men har ikke prøv enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå