Mr_Tiger Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Jeg mener at det var noen som hadde tenkt å lage en guide for oppsett for server 2000/2003, pluss andre serverprogrammer. Har jeg gått glipp av noe, eller er de ikke ferdig med den. Det er ikke for å mase, men jeg ser fram imot en slik guide....håper bare at dere ikke har lagd det på is. Endret 12. november 2004 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
Duplo Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 altså.. det blir lagd bøker for akkurat dette formålet.. Og istedenfor å vente på guider kan du prøve deg fram selv.. Det er bare å lese det som står på skjermen, bruke google litt og finne litt om hva DHCP og DNS og WEBSERVER er for noe.. også finner du det veldig lett igjen på startmenyen hvis man er en erfaren windowsbruker.. Det meste av oppsettet er greit forklart på skjermen. resten er det bare å prøve seg fram til.. Windows 2000 og 2003 er 2 helt forskjellige ting.. 2003 krever at man legger ned ganske mange timer for å sette seg inn i det, selv om man kan 2000 ganske godt.. eller du kan vente på en guide.. men det er da morsommere å lære seg sånt selv vel??? Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Ja, jeg er enig i hva du sier der. Jeg har selv flere bøker om feltet og et lite nettverk med 3 pc`er som står bak en en server med win2000 server, som er oppe å går. Det jeg først å fremst tenkte på er at det kunne vært greit med en sånn guide, slik at man kan diskutere og forbedre ting man har gjort. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Man trenger ikke investere i bøker heller forsåvidt, for å lære om windows server(installasjon/oppgardering/etc.) er det bare å peke webleseren mot microsoft technet. Der vil du finne masse dokumentasjon, og svar på de fleste tekniske spørsmål. Så kan du i etterkant kjøpe de bøkene du finner i butikken for å videre tweake/tune serveren for akkurat dine behov, blir billigere slik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå