Gwar Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 jeg er en som driver på med 3d modellering og masse rendering. jeg har nettopp at en rendering som tok 2 uker på et bilde (11811*11811px). dette gikk greit -har fått bildet mitt lagret og tok meg en velfortjent runde bfvietnam på samme maskin. (altså maskinen funket som den skal da jeg slo den av i natt) problemet kom da jeg bootet den opp i morres. skjermen var full av farger (striper ala c64 grafikk + @) tegnet -dette skiftet farger etter som maskinen vanligvis booter). Jeg skiftet til et eldre, men fungerende skjermkort og bootet maskinen. maskinen finner diskene, ram etc. ,men når den skal begynne med windows lastingen, begynner skriften å riste/forskyve seg og blir helt grå (ikke sort) -ingenting annet skjer. --------- jeg skal nå ta å rense maskin for støv og sette den sammen på nytt, men om det er noen som har hvert borti dette problemmet og har en løsning evnt. anbefaling hver så snill å hjelp meg. --------------- pc : dual amd 1,6 mp 1gb ram reg tyan motherboard (siste bios) 3 stk 80gb barracuda hd asus gforce4 v9280s Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 hmm.. du kan prøve å resette cmos. ( ta ut bateriet på HK i 10-15 sekunder ). Eller bare "vente" litt. Har opplevd det samme mange ganger, da har jeg bare resettet cmos, skrudd på pc'en, og latt den stå en 20-30 minutter, deretter restarte. da har det fungert fint Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) hmm.. du kan prøve å resette cmos. ( ta ut bateriet på HK i 10-15 sekunder ). Eller bare "vente" litt. Har opplevd det samme mange ganger, da har jeg bare resettet cmos, skrudd på pc'en, og latt den stå en 20-30 minutter, deretter restarte. da har det fungert fint Øøøhh.. "har opplevd det samme mange ganger"?? Med det (vandaliserte) systemet du har nå? Hvorfor skulle reset av CMOS ha *noesomhelst* med grafikkproblemer å gjøre? Med mindre du har tuklet med Volt-settings? Vennligst forklar.. Trådstarters problem høres veldig ut som ett skjermkort som har gjort sitt og er iferd med å "vandre heden".. Har selv nettopp RMA'et ett Ti4200 som viser akkurat samme symptomer.. Når det er kaldt starter det fint opp... etter noen få minutter kommer det "morsomme" firkanter i ulike farger.. tekst i BIOS-screen forsvinner... Booter man inn i WinXP funker det greit nok.. sålenge man ikke bruker kortets drivere.. (dvs. Safe mode).. Trådstarter: Du veit vel at det ikke er smart "å bare skifte skjermkort" og tru at Windows loader normalt? Ihvertfall ikke dersom det er snakk om helt ulike GPU'er? Da må du boote i "safe mode".. avinstalllere det gamle kortets drivere.. og installere drivere for det "nye" kortet... Endret 12. november 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Kan være et varmeproblem også, ta av kjøleren på skjermkort og rens den. Legg så på et tynt lag med as5. Hvis ikke det funker har nok skjermkortet gjort sitt. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 hmm.. du kan prøve å resette cmos. ( ta ut bateriet på HK i 10-15 sekunder ). Eller bare "vente" litt. Har opplevd det samme mange ganger, da har jeg bare resettet cmos, skrudd på pc'en, og latt den stå en 20-30 minutter, deretter restarte. da har det fungert fint Hei, Ja - man skal høre mye før ørene falder av - her var det ret før hos mig Mvh Kimmer Lenke til kommentar
arokh Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Helt utrolig hvor uvitende enkelte folk som kommer med tips er av og til. Har man ikke peiling så burde man ikke gi råd. Lenke til kommentar
Gwar Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 takk for noen av svarene -jeg driver med å "renske" maskin for støv og vil vente til i morgen med å sarte den igjen . tror også det er skjermkort som er fuckt (det vil være en lettelse i så fall) Lenke til kommentar
friskies Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 "maskinen viser c64 grafikk under boot" "jeg har nettopp at en rendering som tok 2 uker på et bilde " Kanskje det ER en c64? Isåfall er det ikke noe å bekymre seg for. En måte å sjekke dette på er å se etter om det er en kasettspiller koblet til maskina. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå