Gå til innhold

Ny PC, er dette bra greier??

Anbefalte innlegg

Har god peiling på PC, så dette er ikke et rop om hjelp, ville egentlig bare ha noen meninger, og kanskje brife litt :smile:

Komponentene jeg skal kjøpe er som følger:

-Asus A7V333 RAID

-AMD Athlon XP 2000+

-256MB Corsair XMS2700 DDR

-Alpha PAL 8045

Dette er det best-ytende og mest-for-pengene oppsettet jeg kommer på... utenom kjøleren og RAM'en men de SKAL med, klart... Corsair er det BESTE, ingen slår dem, og Alpha sin nye 8045 er bare *KONGEN*

Hva synes dere?? Noen alternative oppsett i tankene, kanskje en liten forandring?? Hovedkortet valgte jeg fordi jeg VET Asus er best, ingen slår Asus... har et Asus A7V-133 RAID, det er kåret til det beste OVERALT (nesten :razz:), så jeg holder meg til dem.... det eneste jeg er skeptisk til er VIA's nye KT333 chipsett... er det stabilt nok?? vet ikke helt... kunne tenke meg å vente til de eventuelt kom med en 333-A versjon...

Meninger, kommentarer; svar svar svar!!! :smile:

-T-Bird AXIA 1.2 @ 1.3 m/TaiSol CGK762

-Asus A7V-133 RAID r1.05

-1280MB PC133 SDRAM CL3-3-3

-2x IBM 75GXP 45GB

-Gainward GF3 TI/460 64MB DDR 3.8ns

-Windows2000 Pro SP-1

-6800 3dmarks @ 240/500

[ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-05-26 15:44 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg gått for Intel Northwood!! Søk gjennom forumet. Du finner store diskusjoner om hva man bør velge. Svaret blir Intel, mener de aller aller fleste. XP2000+ er en dyr og dårlig overklokker. Koster 2025,-kr hos PC-Utstyr.no, mens XP1900+ koster 1412,-kr. 613,-kr for 66MHz er svindel. Så skulle du absolutt vil gå for AMD, hvorfor ikke velge 1900+? Kjøpe en minnebrikke til?

Alpha kjølern der koster pokker med 700,-kr! Det syns jeg du -må- ta med i vurderingen. Intel kommmer boxed (og de kjølerne er gode nok til heftig overklokking), så du slipper ekstra utgifter til kjøler. XP1900+ med kjøleren kommer på 2112,-kr. P4 1,8GHz Northwood *Boxed* koster 1975,-kr. Og du har vel fått med deg hvor høyt man kan overklokke disse..? :grin:

Lenke til kommentar

Hør her:

Jeg har:

Pentium 4 Northwood 1,8GHz (ikke klokket)

Abit TH7-II RAID

512Mb (4x128MB)Pc 800 Rambus Dram

Disse spesifikasjonene slår

AMD 1800+

Asus en eller annet raid DDr 333Mhz

Grunnen?

Fordi jeg kan overklokke Northwooden til 2,5GHz med vifte, det kan ikke Amd,

Fordi Rdram har bedre yttelse enn DDR PC2100 og PC2700

Fordi: jeg er sterkere enn deg, :eek:

Kilde: Tom's Hardware

Lenke til kommentar

OK OK ro fjortisstemninga folkens :razz:

Hører dere, northwood er vel kanskje tingen... eneste er at jeg har hatt AMD i flere år nå, siste Intel komponentet jeg tok i var en CeleronA 400mhz :razz: en stund siden ja... Men hvis dere sier det da...

Hvilket er det beste/billigste hovedkortet til northwooden da? Og ikke kom med noe SiS-chipsett eller.no, det tåler jeg ikke, må jo være intel all the way ellers detter liksom litt av vitsen med det hele bort (misforstå meg rett: vet at SiS er bra med intel, men jeg vil *HELST* unngå det... men er det ingen vei utenom, så kjør på...) Kan tenke meg Asus eller Abit, ikke.no EpoX eller Chaintec greier... greit nok de er billige, men *FY*... må ha kvalitet som varer ei stund... og ikke.no integrert lydkort og greier... skal grave litt selv, men har noen noe anbefalinger?? Vil ikke ha lyd integrert, ikke skjermkort integrert, hadde vært snacks med ata133, men hva skal jeg med det til?

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar

Hm merkelig , ChriZno spør jo ikke om hva han skal velge mellom P4 og AMD XP men det ser ut som de fleste på denne topicen er kun inntresert i og "reklamere" for P4.

Alle kan jo se og lese att han har bestemt seg for AMD.

Kan dere ikke svare på hans spørsmål i stedet får og være så opptatt av og "reklamere" for P4 !

Foresten ChriZno ett meget bra oppsett det der.

Har hørt att KT333 skal være meget bra jeg :smile:

Sjefsmaskin :grin:

Har selv tenkt og gå over til Asus neste gang jeg kjøper nytt hovedkort PGA gode erfarninger :smile:

[ Denne Melding var redigert av: www på 2002-06-01 03:24 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...