kentiz Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg får ikke tildelt IP-adresse fra min routers DHCP-server. Mitt oppsett er følgende: Topcom Skyr@cer 611 router Realtek nettverkskort 10/100 med standard Windows driver Nye TP-kabler DHCP-server slått på i router Ingen brannmur aktivert i PC Innstillinger på nettverk står på "automatisk IP og automatisk DNS. Det pussige med dette er at det trådløse nettverket funker glimmers, men ikke den innebygde switchen på routeren. Har prøvd 2 PCer med samme resultat. Noen har tips? -Kent H Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Har du sjekket på sidene til produsenten på FAQ eller om det er firmware upgrades tilgjengelig? V Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 har du prøvd å restarte/restore jævel'n? Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 har du prøvd å tatt ipconfig/relese eller ipconfig/flush så for å ta ipconfig/renew. Ksn også væren en fordel å restarte maskinen etter det. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 du bruker seff. ikke noen kryssa kabel mellom router og pc? Lenke til kommentar
HEE Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg får ikke tildelt IP-adresse fra min routers DHCP-server. Mitt oppsett er følgende: Topcom Skyr@cer 611 router Realtek nettverkskort 10/100 med standard Windows driver Nye TP-kabler DHCP-server slått på i router Ingen brannmur aktivert i PC Innstillinger på nettverk står på "automatisk IP og automatisk DNS. Det pussige med dette er at det trådløse nettverket funker glimmers, men ikke den innebygde switchen på routeren. Har prøvd 2 PCer med samme resultat. Noen har tips? -Kent H det som er rart... prøv og tvangskjøre nettverkskortet på 10 mb. se hva som skjer da ? Lenke til kommentar
kentiz Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Hei igjen Takker for alle tips! - Finnes ingen FAQ på denne modellen på Topcom-sidene - Skal prøve å installere ny firmware i ettermiddag - Reset, restore, restart - alt er prøvd - har seff prøvd ipconfig/release og /renew, samt omstart - Bruker IKKE krysset, har prøvd med 3 forskjellige kabler, alle kjøpte. - Skal prøve å tvangskjøre på 10Mbit i ettermidddag Noen andre tips? -Kent H Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Har du SP2 installert? Prøvd andre porter på switchen? (Hvis det er noen). Prøvd å sette statisk IP, for å så prøve å pinge routern? Lenke til kommentar
kentiz Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Har prøvd alle 4 portene på switchen. Har ikke SP2. Har vel heller ikke SP1, for den saks skyld. Har prøvd å sette statisk IP og pinget, men ikke no svar. Pussig nok funker det glimmers når jeg setter inn et trådløst kort i PCen jeg plages med. Men, jeg vil helst ha fast LAN på denne PCn... Lenke til kommentar
kentiz Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 flere som har tips? Lenke til kommentar
Duplo Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Jeg går ut ifra at du har sjekket konfigureringen av DHCP opplegget og ikke bare slått det på? Har routeren støtte for TP og trådløs tilkobling? (ikke vært borti sånne før) Klag til ISPen din.. så kan de sende deg en ny, Og ikke gi deg på det.. om de nekter og sende deg en ny så krev at du skal ha en installatør til å se på det.. (bare sånn som enkelte ISPer gjør noen ganger.. bl.a. mot meg) Endret 12. november 2004 av Duplo Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 ring topcom kundeservice. husker itje nr men itje vanskelig og finn ut! gratis nr Lenke til kommentar
kentiz Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 har fikset problemet, byttet Topcom-driten med en ny SMC alt ok Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 du bruker seff. ikke noen kryssa kabel mellom router og pc? om det er noe sted man skal bruke kryssakabel så er det vel akkurat der? Lenke til kommentar
Stefski Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 har fikset problemet, byttet Topcom-driten med en ny SMC alt ok Lykke til! Jeg holder på å skifte ut "SMC-driten" med ny Linksys oppsett (straks den ny hardware kommer i posten) BTW: Hvilken SMC router bruker du nå? Den jeg kommer til å skifte ut er SMC2804WBRP-G. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Har modemet til ISPen din innebygget NAT router? (f.eks nextgentel, nye telenor osv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå