vammaveien Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Jeg råder deg til å få tak i programmet Qwix.finnes ikke noe lettere program til å overføre filer til Xbox. Den gjør allt for deg og du kan bare trykke på Add så tar du auto,da vil den finne xboxen automatisk Endret 12. november 2004 av vammaveien Lenke til kommentar
Falcon1975 Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Så du mener da at Qwix setter opp forbindelse automatisk slik at jeg ikke behøver å skrive inn ip osv?? -F- Lenke til kommentar
vammaveien Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Ja, så lenge kablen er koblet til så Lenke til kommentar
Falcon1975 Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Hei Hørtes jo fantastisk bra ut.. jeg får prøve det ut når jeg kommer hjem ikveld... Skal legge igjen tilbakemelding på forum her så dere vet hvordan det gikk Takk for all hjelp alle sammen mvh Frode Lenke til kommentar
vammaveien Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Qwix er et mye bedre program enn Xiso osv.... du får ikke tak noe mere enkelt program. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Hei, Jeg bruker Flashfxp "Sett statisk IP-adresse på XBox`en og bruk FTP. Den overkjører DHCP-settings på 3Com routeren din uansett. Det er det enkleste." Det var dette jeg prøvde... jeg gjorde da: Network Connections->Local Area Connection->Properties->TCP/IP): IP:192.168.0.101 Subnet Mask:255.255.255.0, det som da skjedde var at jeg ikke hadde nett mere og jeg fikk heller ikke kontakt med xboxen.. fikk altså timeout session.... ----------------------- Jeg skal ikke på nett med xboxen.. jeg skal kun overføre fra pc - xbox... og hvis jeg skal på nett senere.. da bare setter jeg på static ip igjen..eller... ----------------------- "Gå inn i setteing på xboxen og forandre ip til 192.168.0.3. Tcp/ip settings på pc'en setter du til 192.168.0.2. Restart både xbox og pc etter at du har forandret ip. Kjør i gang feks flashfxp (ftp-program) på pc'en, tast inn xboxens ip under "quick connect" (pssord og brukernavn er xbox). " Dette gjorde jeg også med samme utfall, altså timeout session... da brukte jeg: IP:192.168.0.101 Subnet Mask:255.255.255.0 Xboxen: IP:192.168.0.100 Subnet Mask:255.255.255.0 ---------------- Sikkert bare jeg som ikke har skjønt noe helt åpentlyst her.. men... mvh -F- Sett ip til 192.168.1.XXX _ikke_ til 192.168.0.XXX og prøv igjen, ellers refererer du til en ikke-eksisterende ip-adresse. (3Com routeren går fra 1-XXX, ikke 0-XXX) Endret 12. november 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
pelle.c Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) "om du bruker dhcp, så skru på dette på xboxen også. etter du har gjort det, så reboot xboxen, og den burde komme seg på nettverket." Vil det da si og sette static ip til "no"? Og komme seg til nettverket? dvs at jeg finner den ved å kjøre Flashfxp? hva slags ip/server skriver jeg inn da i flashfxp?? -------------------------- Og hvis jeg må inn å knote med innstillingene på routeren er jeg litt ute å kjøre.. det er noe jeg aldri har gjort.... er det vansklig? jepp, sett static ip til 'no'. skriv ip'en som xboxen din blir tildelt av routeren inn i flashfxp. for å logge deg på routeren og endre instillinger, så skriv ip'en til routeren din i adressefeltet til din favorittnettleser:) qwix er et greit program, men da burde du i tillegg ha avalaunch som dashboard, så du kan skru på boost mode (går fortere å overføre filer). hva er det du bruker nå? evox, xbmc, ava, mxm? anbefaler absolutt å bruke avalaunch som dashboard. edit: leifer edit: ps. default brukernavn / passord til xboxen din er xbox / xbox Endret 12. november 2004 av pelle.c Lenke til kommentar
Falcon1975 Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Hei igjen Jeg har evox dashboard.... Som dere skjønner er jeg helt grønn på dette område, men har nå fått masse bra tips fra dere... skal komme med en oppdatering når jeg kommer hjem i kveld -F- Lenke til kommentar
pelle.c Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 hvis du bor i oslo-området, så kan jeg se på det for deg, og sette det opp. litt kjipern å kunne det her for da skal alle jeg kjenner ha hjelp hele tida, men det er digg å hjelpe og:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå