simenss Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg har laget et script som genererer bilder med PHP og GD, og bruker scriptet under til å bestemme skriften størrelse så den ikke bli bredere enn selve bildet. Men hvordan får jeg den til og også returnere $stopp = TRUE whis teksten blir høyere enn $h? while(!$stopp) { $size++; $box2 = imagettfbbox($size,0,$font,$text); if($box2[2] > $w*$skrift_size) { $stopp = TRUE; $size--; } } Lenke til kommentar
CronoMan Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 ehm, skjønner ikke en dritt av koden din. while(true) { $size++; $box2 = imagettfbbox($size,0,$font,$text); if($box2[2] > $w*$skrift_size) { $size--; break; } } Lenke til kommentar
simenss Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 ehm, skjønner ikke en dritt av koden din. Det er ikke jeg som har skrevet akkurat denne delen av scriptet, så det er jo derfor jeg spør Det denne løkka gjør er å finne ut hvilken størrelse fonten kan ha før den blir lenger enn $w som er bredden på bildet. Poenget er at scriptet skal gjøre slik at teksten ikke går utenfor bildet som bli generert uanett hva teksten er. Men hvis teksten for eksempel er I, så tar scriptet kun hennsyn til bredden, og ikke høyden. while(!$stopp) { $size++; $box2 = imagettfbbox($size,0,"Arial.TTF","Dette er min tekst"); if($box2[2] > $w) // Finner ut på en eller annen måte når teksten blir lenger enn $w { $stopp = TRUE; $size--; } } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå