SupremeX Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Vet ikke hvor jeg skulle legge denne, så jeg legger den her. Jeg har bygget en PC til en kamerat, og nå, ca 1 1/2 mnd etter jeg satt den opp har han fått problemet med at PC-en henger seg når han f.eks prøver å starte opp et spill(MOHAA). Da går PC-en inn i spillet, kommer han til introvideoen, så henger PC-en seg. Hva skyldes dette? Selv mistenker jeg RAM'en som en mulig synder, men er ikke sikker. Noen tips? Skal ned til han i morgen for å teste med mine egne brikker, som jeg vet virker. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Er det bare når han spiller eller kan den låse seg også i andre programmer? Hvis det kun dreier se om låsning i spill. Det kan hende at du bare trenger å oppdatere skjermkortdriver så er problemet løst. Hvis det hender ellers kan det være et varmeproblem. kjør et test program som prime å følg med på tempen til prosessoren å system tempen. Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Om han har et "gammelt" skjermkort, er det ofte lurt å redusere AGP til 4X i BIOS, samt slå av eventuell AGP fast write støtte i BIOS. Endret 12. november 2004 av lurerpaa Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Er det bare når han spiller eller kan den låse seg også i andre programmer? Noen ganger låser den seg ved åpning av MSN, så det er nok ikke tempproblemer. CPU'en ligger på rundt 35 grader idle. edit: Specs: AMD 64 3200+, Gigabyte K8NS Pro hk, 1gb twinmos ram og PoV 6800. Endret 12. november 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 har det samme problemet laster ned nyeste drivere o.s.v nå! kjører også Memtest86 nå Lenke til kommentar
DaffyDuck Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Når du sier TwinMos ram faller det meg inn at det er der problemet ligger. Har TwinMos selv, men bruker socket A, har hørt TwinMos ikke fungerer så bra på amd64 Men som de andre sier er det mest sannsynlige skjermkortet, du kan prøve å oppdatere skjermkort driverne. En kompis av meg bygde en pc med gigabyte HK til lillebroren sin, probelmet de fikk var noe lignende. Det eneste de trengte å gjøre var og oppdatere BIOS Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Er en stund siden dette ble ordnet, men det var iallefall den ene RAM-brikken som kødda det til. Sendte den i retur og fikk ny Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Har TwinMos selv, men bruker socket A, har hørt TwinMos ikke fungerer så bra på amd64 Bygget socket 754-maskin til en kompis for en stund siden, med et Gigabyte K8NS pro HK, og no-name RAMen hans funket ikke pga inkompatibilutet (testet begge brikkene med memtest). Byttet med mine TwinMOS PC3200 512MB-brikker, og alt funket som det skulle. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Ikke jeg heller. Alle PC-ene jeg har skrudd sammen har TwinMOS minne, og det er kun denne gangen det har vært feil. At noen hovedkort er kresne på minnet kan hende, men ikke de jeg har skrudd på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå