Gå til innhold

Sennheiser og Ipod/Creative

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe Ipod Mini eller Creative Zen Micro til jul og nytt headset til ein rimeleg penge...

Tenkte først og fremst på Sennheiser PX100/200, nokon som har erfaringer med dette headsettet kontra Koss Sportapro?

Speler rock og metal, passer spiller/headset til dette formål?

Andre synspunkter på mp3-valg og headsett tas gjerne imot.

Mvh

Espen

PS: Skal DU på maiden konsert?

:yes:

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv Sennheiser PX100 til Ipod. Har brukt dette settet siden januar i år - men tidligere med en Iriver-spiller.

Sammenlignet med Koss Porta Pro før jeg kjøpte settet, og jeg klarte knapt å skille de to. Det samme ser jeg at diverse tester på nettet sier.

Disse høretelefonene er i hvert fall strålende - og ikke minst billige.

Jeg har også forsøkt PX200 og de duger ikke i det hele tatt. All bassen forsvinner med mindre man trykker klokkene inn til ørene, og det gjør vel de færreste.

Det er dog 1 ulempe med PX100: De avgir mye lyd for omgivelene rundt deg - men det gjør for øvrig også Koss-telefonene du spør om.

Et enkelt valg spør du meg. Minst like gode som Koss sine, og du slipper høretelefoner så stygge at jeg stadig imponeres i at folk tør å vise seg offentlig med dem (Koss Porta Pro).

Keyzer

Lenke til kommentar

Takker for utfyllende svar!

Enig med at Porta Pro ikkje ser ut i månelys...

Har lest litt på internett, og det virker som du seier at px100 er å

foretrekke grunna sin åpne konstruksjon.

Trur det blir ein tur på Hifi Klubben på meg snart :yes:

Neste blir å velge mp3-spelar, Ipod Mini eller Creative Zen Micro!

Mvh

Espen

Lenke til kommentar

Neste blir å velge mp3-spelar, Ipod Mini eller Creative Zen Micro!

Mvh

Espen

Jeg har ingen erfaringer med Creative og bare 24 timers erfaring med Ipod (20 gb), men jeg har i hvert fall ikke annet enn lovord å si om Ipoden til nå.

Makan til brukervennlig dingst har jeg aldri vært borti. Jeg har dyttet inn 16-17 gb med musikk og det går som en lek å manøvrere seg igjennom det.

Brukervennligheten må være tilnærmet perfekt. Jeg kan ikke fatte og begripe at noe kunne vært gjordt bedre.

Lyden er også strålende.

Keyzer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...