Nimblex Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 hei! Jeg vurderer å kjøpe meg en ny pc med denne prosessoren, men i senere tid har jeg hørt at man må ha en ny type windows altså 64bits-windows for å ha dette. Er det riktig, eller kan man bruke windows xp på et 64-bits system? Også programmer har jeg hørt at man ikke kan bruke i 64-bits, fordi det er for nytt. Er dette riktig? Takker for alle svar på forhånd! Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Må og må... Kan heter det, og foreløpig er det gratis... 32 bits os kjører på 64 bits cpu, og er mer kompatibelt med hardware og sånn. 64 bits cpu nå for tiden er kun til testing, men greit å ha når longhorn kommer, pluss at linux systemer støttet 64 bits svært godt. Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Kan jeg bruke windows xp på et 64-bits system? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Ja. 64bit prosessorer har også intruksjoner for 32bit. Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 fint, takk for svar, da kan jeg altså kjøre med de samme gamle programmene og windows xp på mitt nye 64-bits system, og senere oppgradere til nye windows 64-bits. Veldig bra...takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå