Gå til innhold

Halvdød XP-M2400? (800MHZ)

Anbefalte innlegg

Vel saken er slik: Sitter å surfer på internet, og plutselig tar pcen en spontan reboot, når den starter opp er bios nullstilt, og pc`en nekter å komme lenger enn biosen. Sjekker instillingene, og stiller alt tilbake til normalt. Men da begynner bare pc`en å pipe, men ved 100x8 (800mhz) klarer pc`en å starte normalt, og kjører windows uten problem (litt tregt vel å merke :) !)

Min teori, lang tids overklokking (husker ikke helt når jeg kjøpte denne, men tipper på ca. ett år kanskje), med nesten 24/7 ved 2,0+ vcore og 2,8 ghz har vel kanskje tatt knekken på stakkaren? I tilleg dårlig gooping osv. (har stått i en annen pc før, her ble det gjort en grundig jobb med goop, men ikke på den nye)

Eller kan det være hk`et?

jaja, får ny AMD XP-M2400 cpu i morra, (ganske tilfeldig, ville prøve en ny og se om den takklet høyere speed). Så jeg finner det nok ut i morra.

Noen andre som har erfaringer med xp-m cpu`er som har tatt kvelden pga. overklokking? (ikke knust core ol.) :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, sorry at jeg bumper.

Men nå funker faktisk pc`en igjen. Snodig. Tror kanskje det var hk`et som var på bærtur ei lita stund.

Sjekka skurene på nb blokka, de var litt løse, kan ha vært dårlig kontakt, og derfor kan jeg ha fått en overopphetet NB. Det kan forklare problemene.

Nå funker maskina fint igjen. :love:

Gleder meg til å meg Nforce 4 med F55 da, slipper man å tenke på overopphetet NB lengre. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...