Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus WL-500G router/AP mister kontakt med DHCP


Anbefalte innlegg

Har tidligere hatt problemer med at internetforbindelsen datt ut når jeg belastet linjene min maksimalt. Dette trodde jeg skyldes ADSL-linja mi fra NGT, så gadd ikke gjøre noe den gang. Men nå som jeg endelig har fått 100MBit i hus, så har jeg selvfølgelig oppdaget at det samme skjer. Når jeg kjører masse trafikk gjennom Asus'en, som forøvrig fungerer som en 'Home gateway', mister den plutselig forbindelsen til DHCP-servern til NTNU. Da må jeg inn i kontroll panelet på Asus'en og hente IP-adresse igjen. Prøvde å koble PC'en rett på linja uten Asus'en, og da funket alt som smurt. Så det må være den som lager problemer. Noen tips om hva det kan være? Er dette en grunn nok til å kreve ny vare, eller pengene tilbake? Har oppdatert firmware til siste versjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tidligere hatt problemer med at internetforbindelsen datt ut når jeg belastet linjene min maksimalt. Dette trodde jeg skyldes ADSL-linja mi fra NGT, så gadd ikke gjøre noe den gang. Men nå som jeg endelig har fått 100MBit i hus, så har jeg selvfølgelig oppdaget at det samme skjer. Når jeg kjører masse trafikk gjennom Asus'en, som forøvrig fungerer som en 'Home gateway', mister den plutselig forbindelsen til DHCP-servern til NTNU. Da må jeg inn i kontroll panelet på Asus'en og hente IP-adresse igjen. Prøvde å koble PC'en rett på linja uten Asus'en, og da funket alt som smurt. Så det må være den som lager problemer. Noen tips om hva det kan være? Er dette en grunn nok til å kreve ny vare, eller pengene tilbake? Har oppdatert firmware til siste versjon.

Hmm, hadde det samme problemet selv. Har Bluecom ADSL, tok ca. 2dager mellom hver gang forbindelsen ramla ut, trodde det var adsl modemet eller forbindelsen min som var ustabil, men så satte jeg opp en firewall pc med ip cop, denne er nå min dhcp, etter dette ble gjort har systemet ikke vært nede engang, har vært oppe i snart 30dager. Om dette er en feil som alle wl500g har vet jeg ikke, men jeg prøvde iallefall alle instillinger på routeren, uten å løse problemet.

Har iallefall opplevd akkurat det samme som deg.

 

Du kan jo prøve å få ny vare.

 

Eller så kan du jo prøve en firewall maskin, min er helt lydløs, bruker en 400celeron A, PSU som jeg har fjernet vifte fra, 512mb CF disk, og 2stk nettverks kort. Billig og god løsning. Du har kanskje deler liggende som kan brukes?

Det hadde iallefall jeg.

 

 

Jeg er ikke helt overbevist over denne wl500g`n egentlig, har store problem med trådløse forbindelser også, (får ett nytt klient kort til laptop`en i morra, får se om det hjelper).

 

Lykke til! :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt overbevist over denne wl500g`n egentlig, har store problem med trådløse forbindelser også, (får ett nytt klient kort til laptop`en i morra, får se om det hjelper).

 

Lykke til! :w00t:

Hey, takk for svar! Antok at noen andre hadde opplevd samme problem med WL-500G ja, ikke noe problemfri AP dette.. Hadde skikkelig ustabil tråløs forbindelse jeg også, men det løste seg ved å bytte nettverkskort i laptop'en. Skikkelig kresen er den absolutt. En kompis med SMC kort fikk ikke kontakt overhodet..

 

Men uansett, tror jeg tar turen til Datakjeden i morgen jeg da, så får vi se. Antar at det er datakjeden som har tatt over Komplett sine butikkunder, eller?

Endret av Pantheon
Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt overbevist over denne wl500g`n egentlig, har store problem med trådløse forbindelser også, (får ett nytt klient kort til laptop`en i morra, får se om det hjelper).

 

Lykke til! :w00t:

Hey, takk for svar! Antok at noen andre hadde opplevd samme problem med WL-500G ja, ikke noe problemfri AP dette.. Hadde skikkelig ustabil tråløs forbindelse jeg også, men det løste seg ved å bytte nettverkskort i laptop'en. Skikkelig kresen er den absolutt. En kompis med SMC kort fikk ikke kontakt overhodet..

 

Men uansett, tror jeg tar turen til Datakjeden i morgen jeg da, så får vi se. Antar at det er datakjeden som har tatt over Komplett sine butikkunder, eller?

Det er godt mulig, har desverre ingen kjennskap til Komplett sine (eks) utsalgsbutikker.

 

Men du bør få sjekka det opp, jeg har ett innebygd wlan kort(b) i min laptop, og det er umulig med en link mellom det og wl500g`en(kanskje en link, men max 2-3 meter rekkvidde! Masse packet loss osv.), men får nytt 3COM G kort i morra (kosta 800-900kr, så det bør være gode greier! :) )

 

Du kan jo også sjekke her:

http://www.chupa.nl/forum/index.php

 

Hadde også deffekt radio på den første wl`en jeg fikk.

 

Håper du får en årnings på det iallefall.

 

Hvordan er forresten rekkvidden? Har aldri fått testa den, pga. kjipt wlan kort som sagt.

Lenke til kommentar
Du kan jo også sjekke her:

http://www.chupa.nl/forum/index.php

 

Hadde også deffekt radio på den første wl`en jeg fikk.

 

Håper du får en årnings på det iallefall.

 

Hvordan er forresten rekkvidden? Har aldri fått testa den, pga. kjipt wlan kort som sagt.

Den firmware'n jeg fant der ser faktisk ut til å fikset problemet, hvertfall så langt. Genialt gutter :w00t:

 

Når det gjelder rekkevidden så er det veldig varierende. Av og til en den god, mens andre dager helt elendig.

Lenke til kommentar
Den firmware'n jeg fant der ser faktisk ut til å fikset problemet, hvertfall så langt. Genialt gutter :w00t:

 

Når det gjelder rekkevidden så er det veldig varierende. Av og til en den god, mens andre dager helt elendig.

Om du går på de trådløse instillingene kan du øke sendestyrken. Den står som standard på 19, men kan økes til 84. Da vil rekkevidden bedres :)

Lenke til kommentar
Den firmware'n jeg fant der ser faktisk ut til å fikset problemet, hvertfall så langt. Genialt gutter  :w00t:

 

Når det gjelder rekkevidden så er det veldig varierende. Av og til en den god, mens andre dager helt elendig.

Om du går på de trådløse instillingene kan du øke sendestyrken. Den står som standard på 19, men kan økes til 84. Da vil rekkevidden bedres :)

Hmm, jeg prøvde det på den gammle firmwaren, så ut til å funke, men med den nye firmware får jeg beskjed om at den står på 249 eller no når jeg skriver inn 84.

 

Anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...