Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Jeg sitter her med litt blandede følelser. I løpet av dagen har jeg bestilt to nye maskiner, en på AMDs 939-sokkel og en på Intels 775 (til to kamerater vel å merke). Selv sitter jeg her med en Shuttle på 754 pinner og lurer: skal jeg kjøpe ny maskin? Jeg har faktisk hatt maskinen min i ett år. Ett år! Jeg har oppgradert den med skjermkort, harddisk og ram, men boksen er fortsatt den samme. Jeg har nettopp kjøpt et Abit NF7 S2 sammen med en Palomino 1800+ prosessor og en brikke Corsair ram. Hvorfor gjorde jeg det? Jeg har en kortsluttet og en "vet ikke hva, men ødelagt" skjerm stående på rommet. Jeg har spikret opp et Pentium 1-basert hovedkort på veggen. Jeg har lyst på ny maskin, men lite lyst å kvitte meg med den gamle. For meg virker den ny, men den er nesten et år, som nevnt. Sykt, er det. Hele poenget mitt er at akkurat nå er jeg en slave. Jeg er alt Tyler Durden hater. Jeg bruker ledig tid på å lese om hw og ledige penger på å kjøpe det. Akkurat nå angrer jeg på at jeg sitter her med en skoeske-pc fordi jeg ikke har plass til å trøkke mer inn i den. Noen vil hevde at nerder er materialistiske. Jeg vil si at det er å dra for mange under en kam. Jeg er sikker på at det finnes dem som ikke har noe annet på rommet enn en seng, et åpent vindu og en pult med en pc på. Om 1000 år er det dem som er usiviliserte huleboere. Det er ikke snakk om hvor mye penger du bruker på pc. Poenget er bare; hadde du hatt dem, hadde du brukt dem. Hvor mye hungrer du etter ny hardware, pc-stuff i form av alt fra klistre til gardiner? Det handler ikke om å prosjektere en nerdetilværelse, men å leve livsstilen. Jeg kan ikke for at jeg aller helst vil sove i et rom med en pc-farm bestående av kraftige bokser som hver for seg gjør et arbeid slik at jeg skal ha noe å våkne til. Vi er et folk - vi "tilber" noe, men selvfølgelig er vi dens herre, mener vi. Jeg skal ikke hevde at denne "skaden" ikke er selvpåført. Jeg elsker det og hater det, på samme måte som med dette forumet. Når jeg tenker på det fungerer denne tråden som en hardtslående motstandsbevegelse mot B|Reals "mistet interesse" -tråd. Jeg måtte få dette ut. Mulig jeg har et problem, i så tilfelle nekter jeg å innse det. Min hånd hviler på min Microsoft-produserte mus. Dette er elskov! Endret 12. november 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Vurdert psykolog? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Dypt...Bra skrevet Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Fikk litt gollum-assosiasjoner (sp) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Kjenner meg definitivt igjen i wh1tes innlegg. Nå er dette året snart omme, og jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på hardware i løpet av disse 10,5 månedene. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Kjenner meg definitivt igjen i wh1tes innlegg. Nå er dette året snart omme, og jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på hardware i løpet av disse 10,5 månedene. Ja, det er skremmende hvor godt denne beskrivelsen passer!! Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 kjenner du meg eller noe? forskjellen er at du har shuttle jeg har bigtower, og jeg fortsatt har mitt 1 år gamle skjermkort. (men noe annet er oppgradert da) Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Du skal nå iallefall ha at du skriver utrolig bra wh1te Lenke til kommentar
ratata Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 hahaaha... veldig bra skrive! Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Det er veldig sant. Det hender jeg sitter å tenker, "hvorfor i h*lvete har jeg brukt så mye penger på pc, jeg spiller jo nesten aldri spill uansett". Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Stemmer veldig bra.. Jeg kjøpte skoesken min for 2mnd siden, og skal bytte den ut allerede.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Eg var veldig sånn før... men er ikke sånn sååå mye nå... Når Radoen 9700 slutta å funke nå så degraderte eg til en liten 9200... Men en ting eg bruker mye penger på er blitt musikk.... har kjøpt over 60 album på¨et år..... Men eg synes det er verdt det Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Heldigvis er jeg ikke som dere. Jeg kjøpte pcen min for en god stund siden, og er veldig fornøyd med den. 1.7GHz, 128mb skjermkort og mer utdatert utstyr. Jeg bruker pengene på mer vettuge ting, som f eks cola og film. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Veldig godt beskrevet wh1te . Sliter med akkurat det samme selv... Fint å høre man ikke er alene om det hvertfall Endret 14. november 2004 av ZprMario Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Herregud. Svaret er nei. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 hadde jeg hatt penger hadde jeg brukt dem på noe , data eller steroe. ivertfall noe elektroninsk , det er ikke uten grunn at jeg har , X-box,ps2,ps1,gamecube,og nintendo 64 stående , jeg har to oprative maskinere ,men bruker bare den ene , jeg har og et lass med gamle data deler i kjelleren og kan sitkkert mekke enda en pc uten og bruke for mye penger på det , jeg er avhenging av ting som går på strøm Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Det eneste jeg har kjøpt i år er et nytt skjermkort, det gamle tok kvelden. . . Men jeg har ikke tall på all musikken jeg har kjøpt i år. Det er heller ikke negativt å være materialistisk, det er en nødvendighet Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Vurdert psykolog? Ka som feiler deg egentlig??? Koffor skal alle som ikke passer inn i din meget lille triangel? Ja, for du er ikke "bare" firkantet, du er triangulær! Slike egosentriske påstander, korte som de kanskje er, slår et definitivt knytteneveslag i trynet på menneskets progress for forståelse og sosial utvikling. Eg hater slike som deg! Slike som dømmer bare fordi de ikke forstår. Og hvis jeg får lov til å trekke frem et helt spesifikt eksempel som de fleste av oss kjenner til så vil jeg gjerne nevne det at Hitler var i sin tid var grunnen til at mange, mange millioner døde både før, under og etter andre verdenskrig. Og hvor går poenget spør du kanskje? Han drepte fordi han ikke forstod at alle er likeverdig, og man skal ikke dømme det man ikke forstår. Man skal ikke sette seg selv over andre. Når eg sier alle er likeverdig så må eg innrømme at eg ikke helt tror på det. Eg mener de som dømmer andre for deres, tro, tilstand i livet, rase er mindreverdig. Slike som deg med andre ord. Endret 16. november 2004 av Killer_DT Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hihi. Morsom innlegg, gitt. Sitter enda på min Tbird 1.3, 640 ram, nvidia ti 4200, og ABIT KT7 hovedkort (herligt kort). Etter at jeg byttet til linux, har jeg ikke hatt noen særlig behov for å oppgradere. GUI'en føles det samme på denne som en kamerat's 600 mhz, og alt går fint og greitt. Dessuten spiller jeg ganske skjeldent og. Har tenkt på å kjøpe meg en 64 bit dual prossessor-system med RAID, men har egentlig ikke behov for det. Systemet mitt begynner å bli gammelt, og de nye systemene er såpass billige at jeg kan se meg råd til litt luksus, så har jeg grom-maskin et par år til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå