Upsaker Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hei! Jeg skal kjøpe meg ny cpu kjøler, så fant jeg en som jeg syns var ganske kul, altså denne. Trenger jeg vifte til denne? Her er versjonen med vifte, men den syns jeg ikke er like kul. Trenger jeg vifte til den og er den bra? Og hvis jeg kjøper den første, går det da ann å sette på en 80mm vanlig vifte uten at jeg trenger noen spesielle fester (bortsett fra skuer) til den? Har en blå neon vifte som jeg ville brukt, har nemlig alt annen i pcen blått Takk for alle svar /Jørgen Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 kjøp en 80mm da jeg antar ( pleier å være det ) at den 80mm'eren er ganske så hissig av seg. Kjøp en delta vifte ved siden av, bestemmer du selv hvor "bråkete" du vil ha det. Du trenger ikke no mer enn skruer for å montere vifta Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Er ein flott kjøler det, men husk på at den er Tung(750gram). Eg ville hatt betenkeligheter med å montere ein slik dersom den måtte monteres stående. Det står også at du trenger ei bakplate mellom cpu ok kjøler. (Dersom eg forstod det rett da) Står litt meir om kjøleren her. Endret 12. november 2004 av Ulvestad Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Er ein flott kjøler det, men husk på at den er Tung(750gram). Eg ville hatt betenkeligheter med å montere ein slik dersom den måtte monteres stående. Det står også at du trenger ei bakplate mellom cpu ok kjøler. (Dersom eg forstod det rett da) Står litt meir om kjøleren her. asså.. boxed kjølern min veier 850g ( uten bakplate ) så ser ikke helt problemet.. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 har bakplate, men trenger jeg vifte? syns den er kulest uten vifte Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Ja. Den vil ikke kjøle bra nok uten Vifte. Vifta gjør at varm luft blir byttet ut med frisk kaldere luft... Det sier seg selv at det ikke er gunstig å prøve å kjøle en prosessor med allerede varm luft. Det vil ikke funke så bra Så du må nok ha en vifte, ellers blir prosessoren for varm -> maskinen vil slukne ganske fort. Prosessoren kan bli ødelagt... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Er det noen andre bra alternativer som er i samme størrelsen og som jeg kan sette en egen vifte på? gjerne billigere Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Er det noen andre bra alternativer som er i samme størrelsen og som jeg kan sette en egen vifte på? gjerne billigere DEN og en sånn vifte f.eks. Eller enkelt og greit -->Go Zalman. Har Zalman vifta selv, og anbefaler den på det varmeste.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå