Gå til innhold

Pirates! - hva synes du om spillet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk sjokk når jeg åpnet min Limited edition i dag.

På eska sto det PC CD-rom , og inni såg jeg CD 1 , CD 2 .... Men under CD 2 låg det jeg aller mest ville ha , DVD platen! Woohoo

Og ikke minst stilig med kart og tskjorte!

Nå skal jeg instalere og spille som en galning!

Lenke til kommentar

Testa Pirates! hos en kamerat. Må si jeg ble utrolig positivt overrasket.

Jeg elsket Civilization III, men trodde ikke jeg skulle like Pirates!, men så feil kan man ta. Det jeg lurer på er om noen har sett Sid Meier's Pirates: Collectors Edition / Special Edition i noen butikker? Klør etter å prøve originalversjonen fra 1987 som følger med. Er også hypp på sånn boks istedet for et kjedelig cover.

Forresten, jeg finner ikke noe sted å skru opp vanskelighetsgraden? Starter som novice eller apprentice eller hva det er, og jeg må si det virker litt for enkelt. Tenkte kanskje man måtte gjøre en del ting før man kan "unlocke" andre vanskelighetsgrader, eller hvordan er det det fungerer?

Kan noen forklare litt mer om; når man deler ut pengene til mannskapet og de drar, kan jeg velge mellom Apprentice captain og Travellerer (husker ikke heeeelt). Hva er dette?

Og når man tar ombord forskjellige spesialister, er de med deg hele tiden, eller forsvinner dem når du "divide the plunder"?

Endret av Nicoo
Lenke til kommentar
Kan noen forklare litt mer om; når man deler ut pengene til mannskapet og de drar, kan  jeg velge mellom Apprentice captain og Travellerer (husker ikke heeeelt). Hva er dette?

Hver gang du deler byttet har du mulighet for å velge en høyere vanskelighetsgrad, bare velg en høyere grad på kapteinen. Er en del ting som forandrer seg med graden, f. eks må du etterhvert følge mer med når du danser da du ikke får hjelp på hvilket trinn er det neste osv. Du får mindre mannskap og litt mer effektive fiender. ++

Og når man tar ombord forskjellige spesialister, er de med deg hele tiden, eller forsvinner dem når du "divide the plunder"?

Spesialistene er med deg hele tiden, men jeg tror du kan miste dem om du taper skipet ditt uten å ha et ekstra skip å gå til. Dvs, hvis du blir skipsbrudden så kan du miste dem. Står vel noe slik under Pirate o'pedia inne i spillet. Den inneholder en haug med info forresten, absolutt å anbefale.

Edit: Hver litt varsom på å dele byttet for ofte. Hvis det blir lite penger på hver person vil du ha større problemer med å skaffe et stort mannskap på neste reise. Hvis hver mann derimot får en hel formue vil nye menn flokke til deg på neste turen, bare ikke trekk ut delinga for lenge, er dumt med et par hundre rebeller på skipet... :)

Endret av Amnio
Lenke til kommentar
Kan noen forklare litt mer om; når man deler ut pengene til mannskapet og de drar, kan  jeg velge mellom Apprentice captain og Travellerer (husker ikke heeeelt). Hva er dette?

Hver gang du deler byttet har du mulighet for å velge en høyere vanskelighetsgrad, bare velg en høyere grad på kapteinen. Er en del ting som forandrer seg med graden, f. eks må du etterhvert følge mer med når du danser da du ikke får hjelp på hvilket trinn er det neste osv. Du får mindre mannskap og litt mer effektive fiender. ++

Spesialistene er med deg hele tiden, men jeg tror du kan miste dem om du taper skipet ditt uten å ha et ekstra skip å gå til. Dvs, hvis du blir skipsbrudden så kan du miste dem. Står vel noe slik under Pirate o'pedia inne i spillet. Den inneholder en haug med info forresten, absolutt å anbefale.

Aha, takker så meget. Var som jeg trodde ang. vanskelighetsgradene.

Forresten, om noen bryr seg, så går Hornblowers Eventyr i reprise hver søndag kl 8 (?)

på NRK 2. Ble utrolig inspirert til å se miniserien etter å ha spillt Sid Meier's mesterverk.

Lenke til kommentar

Lett å bli sittende alt for lenge når man først starter opp Pirates. Det er skikkelig moro.

Men jeg synes nesten det enten er bugga, eller iallefall utrolig teit. Jeg kan kjøre rundt utenfor f.eks en spansk by og skyte på byen og plyndre alle skip som kommer ut, men jeg får faen ikke option'en med å ta over byen, men tvert om vil de at jeg skal hjelpe guvernøren deres med eskorte? Bleh, teit.

Lenke til kommentar
Da var Sid Meier's Pirates! Collectors Edition bestillt. Måtte riktignok til en dansk forhandler for å finne denne. Er visst fjernet hos Gamesmix.com, så jeg håper for dere som har bestillt derfra's skyld at den kommer fram.

har du URL til denne danske forhandleren?

Lenke til kommentar
Da var Sid Meier's Pirates! Collectors Edition bestillt. Måtte riktignok til en dansk forhandler for å finne denne. Er visst fjernet hos Gamesmix.com, så jeg håper for dere som har bestillt derfra's skyld at den kommer fram.

har du URL til denne danske forhandleren?

http://dvdshoppen.dk/product.asp?product=7200

Nå sier jo ilpostino at denne finnes i Norge også, jeg finner bare ikke avbestillingsknappen. :hrm:

Lenke til kommentar
Er det sånn at limited edition er ein pappboks ca. 2-3 centimeter tjukk, eller ser den annleis ut?

Limited Edition kommer nok i en boks ja.

Pakken inneholder forøvrig;

* Set sail with Sid - Behind the scenes interviews with the Pirates! development team

* The original Pirates! game from 1987

* Exclusive content - Special mods availible only in this Limited Edition

* Bonus Material - Original artwork, sketches, developer diaries and alternative package

concept

* T-shirt and parchment map of the 17th Century

(tatt fra hjemmesiden til Sid Meier's Pirates)

Lenke til kommentar
Er det sånn at limited edition er ein pappboks ca. 2-3 centimeter tjukk, eller ser den annleis ut?

Limited Edition kommer nok i en boks ja.

Pakken inneholder forøvrig;

* Set sail with Sid - Behind the scenes interviews with the Pirates! development team

* The original Pirates! game from 1987

* Exclusive content - Special mods availible only in this Limited Edition

* Bonus Material - Original artwork, sketches, developer diaries and alternative package

concept

* T-shirt and parchment map of the 17th Century

(tatt fra hjemmesiden til Sid Meier's Pirates)

WEE! Då har spaceworld her (Førde) i alle fall tre sånne! *ned å kjøpe i dag*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...