ventura87 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 En kamerat av meg sin pc har fått seg et lynnedslag.. Når vi starter den "fryser" den i oppstarten.. Det virker som om det er tilfeldig akkurat når den fryser.. Vi har t.o.m. nesten kommet inn i Windows Av og til kommer den inn i BIOS, og av og til fryser den i BIOS. Noen som har peiling på hva som kan være ødelagt? Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 kjøp ny? kanskje defekt ram brikke? Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Få lånt deg ram fra noen, prøv å bytt den, hvis problemet er der enno prøv å bytt cpu, hvis problemet er der enno bytter du hovedkort sånn feilsøker du til problemet er borte. Det kan også være upsen som også er gåend. Ting som kan bli skadet ved lynnedslag er: cpu psu ram Hovedkort skjermkort netverkskort isdnkort Eller for å si det slik alt inni en pc. Lykke til med feilsøkingen Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Pappas pc vart tatt av lynet. Eg skifta psuen for den var defekt. Kort tid etter skifta eg hardsik. Den var enda ikkje stabil. So skifta eg hovedkortet og da funket den bra. Men få lånt deg deler og prøv... Ole-Johan Lenke til kommentar
ventura87 Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 har testet d meste no...skal teste psuen i morgen så får vi se.. Mistenker d kan være den. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Akkurat det problemet du beskriver skjedde en gang hos en kamerat av meg når vifta på chipsettet på hovedkortet stoppa, og den ble gloheit.. Den kom kanskje inn i BIOS, og stoppa opp. Noen ganger kom den muligens litt lenger, men den var absolutt ikke brukbar. Uansett, det beste du kan gjøre er å ta ut ALT som du ikke trenger for å starte PC'en (lydkort, harddisker, osv), og beholde kun hovedkort, CPU, RAM, tastatur etc. Er den fortsatt like gal, så er det en av de tingene som står igjen som er problemet (ihvertfall de også). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå