en del til overs Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 har veldig lyst på en volvo 740 turbo interculer, men lurer på om dette egentlig er en bra bil, hørte mye bra i begynnelsen men enkelte invider er sterkt i mot den, lurer egentlig på alt dere har på hjerte om bilen så her er det bare å svare, (på forhånd takk for gode svar) Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Et svenskt bilblad skreiv om Volvo 850, som jo kom etter 740 følgende: "850 er første Volvo med kjøreegenskaper som en bil." Skal du råne, kjøp deg gjerne en Walmet 740 turbo du, men vil du ha deg en bra bil Lenke til kommentar
en del til overs Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 men det er jo også godt over 50 000 i forsjell på en grei 850 og en 740 tic. er det ikke mulig uten å gå alt forlangt å fiksel litt på kjøre egenskapene, (bor på askøy, hvor det er ganske stor "råne" kultur, foresten). Lenke til kommentar
Woodstock Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Kanskje en litt kjip tilbakemelding... men uansett - jeg tar sjansen. Hva som er "bra bil" må du nesten definere for deg selv... i forhold til dine behov/ønsker. I forhold til min egen erfaring om bilen, er den både byggteknisk og sikkerhetsmessig en veldig solid bil for sin tid. (Du må selvsagt sammenlike med andre tilsvarende biler på samme alder.) Styrer du unna 740tic og heller ser etter en ordinær 740GL 2,3 er det nok lettere å finne et pent eksemplar... men hvis motoreffekt er viktig antar jeg det er uaktuelt. (Hold deg ihvertfall langt unna 760 med fransk V6... ) En 850 er jo vesentlig mer moderne, men blir jo naturlig nok endel dyrere. (Og hvis du synes bakhjulsdrift er gøy, er jo 850 uaktuell uansett.) Lenke til kommentar
Opus Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Kryssposting. Bruk tråden som ligger i "Annet". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg