MagE Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 hei, jeg har tenkt og få vannavkjøling der hvor begge blokkene og tank er hjemmelad, det skal ha et TEC (så sterkt at jeg kan oppnå minusgrader). men jeg har aldri hatt vannavkjøling og kan lite om det. lurer på om jeg skal ha en radiator inne til og ta den verste varmen og en ute for og få godt kalt vann. så det jeg lurer på er: -mønster på blokkene (gpu og cpu i første omgang) -hvilken pumpe jeg skal ha -om det er muligt og ha 2 radiatorer -om hvor sterkt TEC'et skal vere -om det går ann og ha en ventil lignende sak slik at jeg kan koble av og på den ene radiatoren Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 ( med 2 radiatorer ) vil jeg anbefale -> Cpu -> gpu -> radiator -> chipset -> f.eks. HD -> kald radiator Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 ( med 2 radiatorer ) vil jeg anbefale -> Cpu -> gpu -> radiator -> chipset -> f.eks. HD -> kald radiator Og en pumpe kanskje En Eheim 1250 (er det ikke det den heter?) hadde nok passet deg, og ja, du kan ha en ventil som stenger for den ene radiatoren. DD sin TDX blokk har et bra desig, og sjekk Skrue sin guide om hvordan man lager den. Have fun Lenke til kommentar
MagE Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Har tenkt litt på rekefølge og slikt. tenkte at dette er brukende : pumpe i tank > radiator > kald radiator (med ventil) > CPU > NB > GPU > pumpe i tank grunnen til at jeg vil ha begge radiatorene etterhverandre er pågrunn av at jeg drar endel på LAN og vil kunne koble denne av. lurer også på om Eheim 1250 kan greie og skyve vannet opp 65cm (fra bunn til topp) jeg tror jeg kommer til og prøve og lagen en petier versjon av skrues blokk (noen som hvet hvor mye watt en 2800 lager?) Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Eheim 1048 kan jo fint klare 65cm løft, men en 1250 er nok greit uansett. Begge radiatorene etterhverandre er lurt med tanke på sånn du har tenkt deg det Lenke til kommentar
MagE Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 ok. så jeg går for en Eheim 1250. men er det noen forslag til mønster på blokk, skal ha peltier, og vil en hjemmelagd blokk takle et 230watt pelt? kan dere bekrefte at man skal ha dobbelt så mye watt på pletieret enn på cpu? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 http://overklokking.no/cooling/vann_aktiv/tdx_diy/index.html Her kan du se på mønster i hvertfall. Har ikke så mye peiling på peltier jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå