Gå til innhold

Hvilken socket A CPU til kontormaskin?

Aetius

Anbefalte innlegg

Skal bygge kontormaskin til opphavet, og stusser på CPU. HK skal være et Abit NF7-S v2 og CPU skal overklokkes moderat.

Det står mellom disse:

AMD Sempron 2600+

AMD Athlon XP 2600+ (Barton)

AMD Athlon XP Mobile 2400+ (Barton, 45w)

Prisen er sånn omtrent den samme, så jeg er ute etter råd om hvilken som overklokker og yter best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Athlon XP-M 2400+ er det klare valget. Den yter minst i utgangspunktet, men klokker desidert best. Sempron 2600+ yter under Athlon XP2600+ og muligens på linje med Athlon XP-M.

Ytelse:

1. Athlon XP2600+

2. Sempron 2600+/Athlon XP-M 2400+

Overklokking:

1. Athlon XP-M 2400+

2. Athlon XP2600+

3. Sempron 2600+

Lenke til kommentar

Takker, folkens!

Jeg ser netshop har 45w-versjonen, men er det noen som vet hvor man får fatt i 35w-versjonen, og hvor mye den koster? Hvis noen vet om et sted i England eller Norge der den fås kjøpt, så hadde det vært fint.

PS! Har diskutert med enkelte som mener at XP-M ikke vil passe på et vanlig socket A HK, men er det socket A så er det socket A, eller hva?

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Takker, folkens!

Jeg ser netshop har 45w-versjonen, men er det noen som vet hvor man får fatt i 35w-versjonen, og hvor mye den koster? Hvis noen vet om et sted i England eller Norge der den fås kjøpt, så hadde det vært fint.

PS! Har diskutert med enkelte som mener at XP-M ikke vil passe på et vanlig socket A HK, men er det socket A så er det socket A, eller hva?

socket A er socket A ja.

Jeg tror jeg kjøpte min på http://www.itbutikken.no/ .

Tror de fortsatt fører cpu-en du vil ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...