larsmk Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Hei. Jeg kjøpte meg nettopp Linux Mandrake 8.2 og prøvde å installere det. Jeg setter inn cd'en og det kommer opp en meny hvor det er 4 valg alternativer: Quick Install guide, Linux Mandrake tutorial, Create boot diskette og Quit. Hvis jeg trykker på en av de to første, kommer det en feilmelding som sier: "Can't found any web browser on your system" Har dere noen idè om hva som kan være feil og hvordan det kan ordnes? Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Satte du den inn da du var i windows? Isåfall, så kan du lage en boot-disk, og boote cd'en fra der(tror jeg). Elelr du kan forandre i bios at du vil boote fra cd, og så sette mandrake cd'en i og boote den. Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Heisann Prøver også å installere mandrake. Har kommet så langt at jeg har laget en boot disk. Den funker bra. Men etter hvert, så får jeg melding om at cd'n som ligger i ikke er en mandrake installasjonsdisk (installasjonscd'n er i cd driven). Klikker etter hvert "cancel", og kommer dermed til et sted jeg skal velge "kernel" eller no sånt noe. Hva er dette? Må gi den navn også. Noen som har noen gode ideer på hva som er lurt å gjøre? Mvh Lars Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg lastet det ned og satt i cd#1 og bootet med den. Fulgte installasjonen og la inn lilo. Vet ikke hva som er problemet, men jeg tror mandrake gjør forskjell (om den er betydelig vet jeg ikke) på "download edition" og kjøpe-versjonen. Lenke til kommentar
Psy Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Dere som sitter med retail utgaven skal jo ha fått en fin installasjonsmanual som skulle forklare det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå