Stig-Arne Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Har fundert å kjøpe meg nytt digital kamera.. Jeg har mest lyst på speilrefleks kamera.. og det er pga måten man tar bildene.. visst dere skjønner, lettere å håndetere for å få nøyaktig det bildet man vill ha.. og kan bruke den optiske søkeren skikkelig.. iallefall etter som jeg har forstått det så er den optiske helt korekt i forhold til hva slutt resultatet blir, i forhold til kompakt kamera der det er bildet på skjermen som blir rett. Er ingen stor fotograf, men til tider finner jeg veldig flotte motiver å ta bilde av, og da som oftest på frihånd.. og da tror jeg speilrefleks blir best, har til nå hatt ett enkelt fujifilm A202.. og det stinker jo som kjent på mørke bilder. Så, det jeg vill frem til, er om dere har forslag på kameraer i prisklassen 5-8000, så litt på Canon EOS 300D, som koster 6980 på itbuikken.no men finnes det speilrefleks kameraer som er billigere enn dette? eller blir dette absolutt det laveste som man får? Er bare hobbybruk det skal brukes til.. Håper dere skjønte noe av det jeg skrev her.. takk på forhånd Lenke til kommentar
clickclick Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ta en liten titt på de andre hundrevis av trådene med samme tittel. Tror du lett finner svar. Det finnes forøvrig ikke billigere DSLR enn den du nevner og det er nok det beste digitale som er å oppdrive til den prisen. Lenke til kommentar
TwisterX Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Nikon D70 er et bedre kamera. Det koster en drøy tusenlapp mer men det synes jeg ikke du skal tenke på. Du skriver ikke noe om hva du tenker rundt objektiv. Du trenger jo minimum ett av dem også.. Kameraet selges som et kit med en 18-70 som kan være grei til å begynne med. Kit'et koster 11k. Og så trenger du en minnebrikke som du må regne en lapp til for. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 (endret) okei.. men da tror jeg går for det Canon kameraet da.. takk for svar... Endret 12. november 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Nå har jeg funne meg ett kamera jeg vill ha.. Fujifilm S5500, koster bare 3500 i Bladet Motor, med NAF rabatt.. Noen som har erfaring med dette? Fikk jo terningkast 5 på dinside.no Men virker jo vanvittig billig til å være ett slikt kamera.. er det virkelig ett speilfrefleks kamera? Grunnen til at jeg ser etter speilfrefleks.. er hvordan man får tatt bildene, hvordan kameraet er å holde i, fokuseringen (man kan vel fokusere manuelt?) Tenkte jeg skulle kjøpe dette kameraet, da det passer mine kritereier perfekt.. Lenke til kommentar
Fotopiloten Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Fujifilm s5500 er IKKE et speilreflekskamera. Det har utseende som et, men størrelsen er mindre. Det har ikke utskiftbar optikk selv om en får kjøpt vidvinkel- og teleadapter til det. Hvis du leter litt på forumet er dette kameraet omtalt flere steder. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 var det jeg skjønte.. men takk for hjelpen for det.. er egentlig utseende og hvordan kameraet er bygd opp på jeg ville ha... Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Ville definitivt brukt en ekstra lapp på å få nikon d70 i forhold til eos 300. Et bedre kamera i mine øyne. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 vel.. speilrefleks er egentlig utelukket nå som jeg har funnet ett kamera som har samme form som ett speilrefleks.. var det jeg var ute etter, men var ikke klar over at vanlige kamraer var å få tak i speilrefleks utforming.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå