Mato Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) jeg var på Lefdal en tur i dag og disse møtte meg ved Lyd og bilde avdelingen (klikk for stort bilde) navnet er yamaha NS 777 og selvfølgelig har di matchende bakhøytalerer og center Her er linker til hele serien BAK Center Front dette var høytalere som var kommet i dag , og di drev og spilte di inn , jeg synteslyden var fet, og utrolig klar , men lyd i en SVÆR hall og i min stue blir jo ikke det samme , men jeg kunne stå på andre sidne av hallen og høre høy fin lyd når di guffet di ca 30sek uansett total pris på settet var ca 9000 , virket ikke som noe upris for meg da jeg skal bruker litt penger på stereo MEN , det er altids et men . jeg har hørt mye dårlig om yamaha sine produkter , er det noen som har hørt sikklig på denne serien , jeg har og hørt grufull lyd fra Yamaha jeg har en NAD L70 til forsterker , dette er jo i og for seg en kraft pakke etter HiFi klubbens eget ord , og etter min mening eg utrolig bra forsterker , med en kjempe bra DvD spiller (som HiFiklubben sier ikke er mulig og gjøre sonefri , men min er veldig sone fri) Oppsumering av spm 1 noen erfaringer med høytalerene ? 2 virker di bra , noen invendinger 3 er di verd prisen ? 4 vill forsterkeren min gjøre jobben med og drive disse bra ? Må bare si at bilde ikke på langt nær retferdig gjør utsende på høytalerne , di er i Pianopolich , man kan speile seg i dem . Endret 11. november 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Siden høyttalerne er i 6 ohm og NAD er kjent for å være utstyrt med gode strømforsyninger så vil nok dettte gå bra. Personlig ville jeg heller satsa på en løsning bestående av S23+ 3x C11 fra Eltek. Grunnen finner du her, samt at jeg har hørt S23 og C11. De spiller utrolig pent, stramt og med autoritet. Er du ute etter rumlebass så må du nok spe på med sub, men det er vel verdt å vente et halvår kontra det å handle inn Yamaha settet. Tør nesten garantere at S23 + 3x C11 vil pryle Yamahaene grundig kvalitetsmessig Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Jeg tror reciveren din er litt for liten til NS-777,NS-555 vil nok passe bedre.Da sparer du også 1600 kr og det er jo en god start på en sub.Om lyden er like flott som utseende vet jeg ikke.Jeg har aldri hørt på de og heller ikke lest tester på de.Spesifikasjonene ser hvertfall veldig bra ut. Endret 12. november 2004 av Morten K Lenke til kommentar
Mato Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Siden høyttalerne er i 6 ohm og NAD er kjent for å være utstyrt med gode strømforsyninger så vil nok dettte gå bra. Personlig ville jeg heller satsa på en løsning bestående av S23+ 3x C11 fra Eltek. Grunnen finner du her, samt at jeg har hørt S23 og C11. De spiller utrolig pent, stramt og med autoritet. Er du ute etter rumlebass så må du nok spe på med sub, men det er vel verdt å vente et halvår kontra det å handle inn Yamaha settet. Tør nesten garantere at S23 + 3x C11 vil pryle Yamahaene grundig kvalitetsmessig det er nokk litt ute av min prisklasse , regner av 10-12 tusen er max for et komplett høytaler sett , og vill egentlig helst ha uten sub da dett er plaskonsumerende og stuen min ikke akkurat er stor , nå har dog fornuften påpekt at di gamle høytalerne er bra nokk ( fornuften = sammboer og forlovede) så det spørs om det blir høytalere på meg og det var stipendet som kom i går som skal/skulle brukes på høytalere . noe må jeg jo bruke staten sine penger på Jeg tror reciveren din er litt for liten til NS-777,NS-555 vil nok passe bedre.Da sparer du også 1600 kr og det er jo en god start på en sub.Om lyden er like flott som utseende vet jeg ikke.Jeg har aldri hørt på de og heller ikke lest tester på de.Spesifikasjonene ser hvertfall veldig bra ut. nå mente nå han duden på lefdal at den skulle holde , og den forsterkeren di brukte der var en yamaha sak på 80X5W , og hvist yamaha er som sony pioner mf så skryter di på seg noen watt , jeg har en 2x7W nad stående ikjelleren og denne kunna man glatt bruke på dc10" fra CV , noe som sier litt om hvor "beskjedne" nad er på watt Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg er fullt klar over hvor konserative Nad er når de oppgir watt.Har hatt masse Nad greier selv.At du klarer å drive et par NS-777 er jeg ikke i tvil om,men Naden din vil ikke være i nærheten av å drive de fullt ut. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 nå har dog fornuften påpekt at di gamle høytalerne er bra nokk ( fornuften = sammboer og forlovede) Om du sliter med WAF (Wife Acceptancy Factor) så kan jeg på det varmeste anbefale små monitorer kombinert med sub. Kjøp noen "søte små" monitorer, spe så på med sub etterhvert om du skulle føle for det. JBL har endel morsomt for deg. Northridge E-50 foran + Northridge E-10 bak og en Northridge EC35 senter vil garantert lage liv i stua samtidig som det er diskret og har høy WAF Og prisen: 10500, kabler og spikes; ~1000. Disse vil matche NAD'en ypperlig klangmessig, og gi godt med trøkk. Er regjeringa derimot ikke i forhandlingsposisjon på dette punktet foreslår jeg at du gjør følgende: Bygg en 10" sub som spiller så den "river hus" Vil si at det ikke lønner seg å gå for billigsub, da ødelegger du lyden du får fra resten av anlegget. Har dere 3+2 løsning sofamessig så trenger dere "hjørnebord" ikke sant? Der plasserer du suben Finnes mange elementer og forsterkerløsninger i verden, Eton, CDT, LC-Audio, osv... Snakk med MR. SQ her på forumet, han har sikkert etpar tips. Dessuten er Morten på Norsk Audioteknikk en kurant mann å spørre. Kanskje han har noe demobrukt som skal ut også Absloutt verdt en telefon Lenke til kommentar
Mato Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 sub har jeg nå og , men dog en sak fra biltema var vell prisen hun klaget på og ikke størrelsen for di er ikke så mye større en di gamle høytalerne fant et bilde for intresertedet er jamo studio 180 og ville hun vente til vi har kjøpt leilighet ( som om man har råd til sånt da) for og være sikker på at høytalerne passet til stua og bla bla bla . ikke no grom lyd på meg enda , selv om lyden er helt ok sånn som den er Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Ja, er det ikke det samme gamle Nag, nag, nag. Can`t live with them , can`t live with`em Du får ta en "Eddie Murpy RAW" og satse på å få "tillatelse" da, hehe Whos pussy is this WHOOOOAAAAAHOOOOAAAAHHH! Elller la hennen tenke litt over scena i filmen om Howard Stern og historiens første live radioorgasme Men, nuvel dette ver vel om høyttalere. God vin.. Ehhh, kveld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå