Gå til innhold

plz hjelp meg jeg blir bare "LITT" gal av dette

Anbefalte innlegg

hei alle smarting jeg håper at dere kan hjelpe meg:P.

Jeg har da det lite hyggelige problemet som jeg har hat siden jeg oppgraderte maskinen (men jeg hadde det litt før da) at den bare plutselig låser seg eller bare restarter seg og det er veldig plagsomt jeg har disse spesfikasjonene:

Msi KT6V med en montert amd athlon xp2000+ 1666mhz 766 eller noe, 400mhz corsair ddrram, radeon 9600pro 128mb , soundblaster 5.1 live! , cisco system 350 pci tråløst kort, en ide-hdd og en sata-raid hdd,

og alt får strøm fra en Q-tec 350w så hva er problemet??? personlig tror jeg at det er gpuen eller cpuen og lydkortet med gpuen. bare spør om du trenger meire info:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, lett å si at Qtec-forsyningen er synderen. Qtec strømforsyningene har fått mye refs, men alt må jo feilsøkes. Visst Windows er oppdatert og driverne til all hardware også er det så skal du ikke se bort ifra at strømfosyningen alikevell er problemet.

Sjekk viktige saker i slike tilfeller:
- Temperaturer på CPU, GPU eller Chipsett ikke er for varme
- Minne fungerer - Sjekk med programmet på [url="http://www.memtest86.com"]www.memtest86.com[/url]
- Strømforsyningen klarer å levere nok strøm eller at forsyningen ofte mister signalet på POWERON kretsen (test med annen PSU)
- Sørg for at operativsystem kjører stabilt med nye drivere

EDIT: Prøv også å sette SBLive! kortet i et annet PCI-spor som ikke er i nærheten av andre PCI kort eller AGP kort. SBLive! kan ha noen IRQ konflikter i nå og ne. Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...