haakka Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 hvordan lage en scrollbar i html? da mener jeg at jeg har en box på X cm * X cm innenfor resten av siden hvis noen skjønner hva jeg mener. sånn at f.ex. body har scrollbars sånn at resten av siden "står i ro" hvis dette er muligt da...! Lenke til kommentar
pekle Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Sett elementet ditt til ein fast storleik, og så bruk overflow: scroll i CSS. eks: #main{ height: 70%; overflow: scroll; } Lenke til kommentar
svamp Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Alternativ 1: div stylet med overflow:scroll; Alternativ 2: iframe. Alternativ 1 er vel det som er anbefalt. Les om DIV, CSS og overflow på www.w3schools.com, så finner du nok ut hvordan du skal bruke det. edit: pekle kom meg i forkjøpet edit2: Hva i all verden har skjedd med w3schools? Jeg får bare opp en stygg reklameside med noen mistenkelige tutorial-linker på.. 3. og siste edit: Det var bare meg som skrev feil adresse Endret 11. november 2004 av svamp Lenke til kommentar
haakka Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 noen som gidder forklare litt nærmere? la oss si at jeg har div.body. kan noen skrive hele syntaxen på det her kjapt, med css og html? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Sånn f.eks: CSS: div.body { height:Xpx; overflow:auto; } HTML: <div class="body"> <p>Lorem Ipsum</p> </div> Grunnen til at jeg bruker overflow:auto og ikke scroll, er at ved auto vil scrollbaren vises kun hvis den trengs, mens med scroll vil den alltid vises. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå