Gå til innhold

Misslykket installasjon av Norton Internet Securit

Anbefalte innlegg

hei!

Har et problem med å installere Norton Internet Security, som jeg fikk med i online adsl pakke fra telenor!

Det kommer feilmelding; Installering av Norton Internet Security misslykkes!

Har win xp home edition

Har prøvd å:

slette gammle antivirsuprogrammer

slette temp filer

Endret av ole_hero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden denne tråden handler om det samme programmet, har jeg et problem, og det er ikke egentlig bare å bytte siden alt koster penger og jeg ikke har mye av det for tiden, og dessuten kjøpte NAV 2004 for ikke lenge siden (blir brukt på en annen maskin i LANet).

Når jeg kjører Live Update i Norton Internet Security pakken får jeg feilmeldingen "oppdateringslisten er skadet". Jeg formatterte HDen og reinnstallerte OSet (Win2k Pro) av andre grunner her om dagen, men jammen med dukker ikke den samme feilmeldingen opp nå. Dette skjedde ikke før, så har noen peiling på hva som er feil? Jeg prøvde help funksjonen, men den henviser til "Options" og valg som overhodet ikke dukker opp.. det er åpenbart en annen versjon Help filen er skrevet for.

Jeg liker uansett ikke Norton, programmene deres er gamle dinosaurer de bare oppdaterer definition listene og GUIet på, har jeg inntrykk av. Ved en kryss-sjekk mot et annet antivirus program, fant det andre 4 virus (med info om plassering og alt), mens Norton AV 2004 ikke fant noen av dem.

Kanskje jeg til syvende og sist bare må kaste det ut likevel, av ren nødvendighet.

Lenke til kommentar

hei. nå har jeg nettopp løst et sånt problem selv på en bekjent sin pc. han hadde også samme problemet med at han skulle installere Norton 2004 på nytt igjen. denne versjonen fikk han også fra telenor. så jeg satte meg forran pc`en hans og installerte Norton 2005 istede. dette funka fett. da funka alt.

nå sier jeg ikke at å installere en ny versjon av Norton funker hos deg, men hos min bekjent sin pc så funka det fint.

ellers kan du jo bytte til et annet antivirusprogram. f. eks PC-Cillin Internet Security 2005 eller Panda Internet Security 2005

selv har jeg bare prøvd PC-Cillin 2005 av de to jeg nevnte overfor og jeg er storfornøyd med denne så langt. brukte tidligere PC-Cillin 2004 og var ganske fornøyd med den også. egentlig har jeg bytta imellom Norton Internet Security 2003, 2005 og PC-Cillin 2004 og 2005. hehe. hvis jeg får si det selv så er ikke Norton Internet Security 2004 noe å skryte av.

Lykke til uannsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...