ZerBox Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg oppgraderte fra 256MB SDRam til 512MB SDRam for et par uker siden. Det var fordi jeg begynt å bruke opp det meste av ram'en. Men nå har jeg kommet opp i et problem. Jeg har den siste uken ligget på 220MB ram i bruk, men nå når jeg starter pc'en på ny så bruker jeg 350MB med en gang. Jeg har kjørt opprydding i msconfig, så jeg kjører bare MSN, Norton Internet Security og Norton Antivirus. Enda bruker jeg 350MB ram. Noen som forstår seg på det? Noen måte å ornde det på? Jeg la inn Windows XP Nor på ny for bare to uker siden, så jeg har ikke allverdens med ting installert. [ Denne Melding var redigert av: ZerBox på 2002-05-26 14:32 ] Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Hei. Det er ikke noe galt med oppsettet ditt. Det er bare slik at jo mer ram du har jo mer ram bruker systemet ditt. Systemet blir raskere på grunn av at det trenger ikke å bruke så mye paging via HD.La det være sånn som det er. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 Det er bare det at pc'en begynner å jobbe unormalt tregt etterhvert som RAM'en begynner å bli full(nærmere 400MB) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Oi.. har du rørt noen av settings for hvor mye ram du skal bruke til paging? Winxp skal "bare" 100-130mb.. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 Quote: Den 2002-05-26 15:02, SirHartge skrev:Oi.. har du rørt noen av settings for hvor mye ram du skal bruke til paging?Winxp skal "bare" 100-130mb.. Jeg liker å stille på instillinger, men akkurat det vet jeg ikke hvordan jeg gjør så det har jeg nette. Men kan jo være jeg har gjort det uten å vite det selv... Hvor stiller jeg det? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Sjekk kontrollpanel og system så finner du det. Under ytelse. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 Quote: Den 2002-05-26 15:11, SirHartge skrev:Sjekk kontrollpanel og system så finner du det. Under ytelse. Om jeg har gått rett? er på: Systemegenskaper-Avansert-Ytelse-Instillinger Trykker på instillinger. da kommer: Ytelsesalternativer-Avansert-Virtuelt minne-Endre Er det der inne jeg stiller på det? Tipper det er feil, men det var den eneste plassen der inne jeg fant som hadde med RAM'en å gjøre etter som jeg så. Hvis det var feil. Kan du forklare hvor? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Quote: Den 2002-05-26 15:02, SirHartge skrev:Oi.. har du rørt noen av settings for hvor mye ram du skal bruke til paging?Winxp skal "bare" 100-130mb.. Hvem har sagt det? Det kommer jo bl.a. an på hvor mye ram man har. Har man for lite ram i forhold til minnebruken kan det fort være nødvendig med mer enn 100-130Mb Det finnes vel egentlig ikke noe fasitsvar på hvor stor en pagefil skal være, noen anbefaler dobbelt av ram'en, andre anbefaler ramstørrelse + 128Mb. Kommer helt an på hvordan man bruker maskinen. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Prøv dette programmet. Frigjør mye ram, og bruker ikke mye selv heller. Jeg har 192 mb ram, frigjør ca. 20-30 mb ram når jeg bare har startet windows! Noen ganger kan det frigjøre 100 mb! Lenke til kommentar
fondus Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Quote: Den 2002-05-26 14:40, rabagast skrev:Hei. Det er ikke noe galt med oppsettet ditt. Det er bare slik at jo mer ram du har jo mer ram bruker systemet ditt. Systemet blir raskere på grunn av at det trenger ikke å bruke så mye paging via HD.La det være sånn som det er. Stemmer, går sinnsykt mye raskere med mer ram Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Quote: Den 2002-05-26 22:38, EnD.R.E. skrev:Prøv dette programmet. Frigjør mye ram, og bruker ikke mye selv heller. Jeg har 192 mb ram, frigjør ca. 20-30 mb ram når jeg bare har startet windows! Noenganger kan det frigjøre 100 mb! Å frigjøre.. vil det si at den flytter ting fra rammen til virtuelle minnet? Isåfall vil jo ting bare gå tregere med tanke på paging som er nevnt lenger opp her i tråden... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Quote: Den 2002-05-26 22:41, DeejPhant skrev:Å frigjøre.. vil det si at den flytter ting fra rammen til virtuelle minnet? Isåfall vil jo ting bare gå tregere med tanke på paging som er nevnt lenger opp her i tråden... Programmet rydder opp og defragmenterer RAM'en og frigjør dermed minne (noe som Windows strengt tatt burde fikset selv) Har ikke prøvd det aktuelle programmet men et annet fint ett heter O&O CleverCache Pro. Kan absolutt anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå