jarlems Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hei alle genier. Har drevet med pc i 4 uker uten at den enda er oppe. Har kjøpt pc fra komplett, Epox 4pda+ hovedkort, 420w strøm 1024 Mb Ram, 256 Pov Gt kort. Alt er installert og virker ok, men etter et par minutter henger systemet seg, og må starte på nytt. Tror jeg hittil har gjort alt, men fortsatt ingen løsning. Har sendt inn skjermkort på test, fikk det idag og alt ok. Byttet Ram, alt ok. Prøvd alt som er av drivere, også BetaVersjoner. Prøvd å økt 0,10 på Volt i bios uten å hjelpe.. Har installert Xp to ganger, med oppgraderinger. Satt dirkete strømforsyning inn til skjermkort. Det som står igjen er å teste hovedkort og strøm. Har også testet maskinen med et skjermkort med 64 Mb. Funket, men denne hadde ikke eksterm strømtilkobling.. Har noen opplevd dette, bios er også oppdatert på hovedkort. Er det noen som kan hjelpe, må f.eks noe oppgraderes på operativ systemet. Ps DirectX 9,0 er installert... Takknemelig for all hjelp.. Hilsen dritt lei denne gammle maskinen jeg sitter med....!!! Lenke til kommentar
kjakangund Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Edit: Tosk. Jeg er så senil at jeg husker ikke hva jeg har lest når jeg er kommet til bunnen av posten. Endret 11. november 2004 av kjakangund Lenke til kommentar
rivfader_ Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Kan du se noe mønster i når den restarter seg? er det f.eks. når du starter en bestemt applikasjon eller noe slikt? Hvilket merke er den strømforsyningen din? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Varme på CPU... Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Skrev noe i den andre posten du skrev om det samme. Kanskje det hjelper Lenke til kommentar
Valent Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) skruer på hovedkort Doa på hovedkort.. doa = dead on arrival edit: kjekt å vite hvilken type hovedkort du har. Endret 11. november 2004 av Valent Lenke til kommentar
jarlems Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Hovedkortet mitt er Epox 4pda5. Intel 865Pe Chipset Ps, skrudde ned Cpu hastigheten til 2,0G inne på biosen.. Da ser det ut til å fungere.- Tips da??? Lenke til kommentar
jarlems Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Ps_ Temp i følge system er 41 grader.. Lenke til kommentar
skille Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Har du prøvd å flasha bios? Kan ofte hjelpe på stabilitet.. -Trond Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ps_ Temp i følge system er 41 grader.. Kjenn på ribba du Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Er prosessoren stillt inn på rett MHz ? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg tror det er PSUen som ikke klarer brasene. Dette ser du ved at den kjørte stabilt med et mindre strømkrevende skjermkort og når CPU er nedklokket (= mindre strømkrevende). Du har jo (som du har sagt) heller ikke prøvd noen andre PSUer. Om det er en Q-Tec 420W'er du ar kjøpt så yter ikke den like godt som en dyrere 420W'er. Lenke til kommentar
jarlems Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Hei igjen.. Lurer på det jeg også. Cpu er ikke varm, og det er en CTec stforsyning. Da må jo denne være defekt, da det uansett skal holde mener jeg... Noen flere måter å teste systemet på som du kjenner til. Gode programmer som sjekker dette... Jeg bare spør Hilsen smålei... Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Sikker på at det er CTec og ikke QTec? QTec er nemlig noe dritt. Fra bunn til topp Måtte bytte ut min fordi den plutselig røyk. Klarte vel ikke å drive maskina eller noe.. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Så var det disse chipset driverne da. Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Høyreklikk på "min datamaskin" velg egenskaper velg fanen som heter avansert fjern haken fra automatisk restart (Automatically restart) Da vil du mest sannsynlig få en blå skjerm når maskinen henger seg, der vil det da med litt hell komme frem hvilken driver som krøller seg... Bare en tanke siden du får innstalert XP uten problemer. Lenke til kommentar
vammaveien Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hei du. Jeg ganske så sikker som han som skriver før meg at det er strømforsyniningen din. Hadde et Q-tech 420w selv i min server. plutselig så stopet den. skjønnte ikke hva som var galt i det hele tatt,så jeg byttet strømforsyning til en enermax på 350 og da virket serveren strøkent.... så Q-tech er noe dritt... Lykke til med å finne feilen Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) En kamerat av meg hadde en qtec psu, og den gjorde maskinen veldig ustabil. Satt inn en fortron/source psu og nå er maskinen stabil som et fjell. Så qtec er skikkelige dårlige psu'er. Søk litt på forumet, så ser du at det er mange som har problemer med dem. Endret 11. november 2004 av Uderzo Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 It's not all about Watt vettu Denne PSU'n takler jo ingenting på 12V f.eks. En enermax 350W vil være mye sterkere enn denne. Mange andre også! Lenke til kommentar
jarlems Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Hei alle.. Takk for mange svar.. Skal prøve meg med de chipset drvierne først... Det er en Chieftec strømforsyning.. Pc er stabil enda når Cpu er stillt på 2,0 Prøver 5,1 chipset så for vi se... Takk i alle fall til iherdige datafolk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå