vegjoh Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Hei! Har et merkelig problem med en av mine PCer: Får tilfeldig blåskjerm, kan like godt komme mens jeg er på internett som når jeg kjører noen tunge programmer. I forrige uke installerte jeg Cubase SX (musikkprogram) og det fungerer ikke bra. Bare jeg oppretter 4 nye stereospor etter hverandre, så begynner harddisken å jobbe _utrolig_ mye og hvis man da ikke har mye tid til overs, er det bare å restarte. Og om jeg jobber "litt for fort", så låser den seg. I det hele tatt, mange forskjellige problemer. Dette har jeg prøvd: - Byttet hovedkort. Har nå samme kort som jeg har i min hoved-pc (og min hoved-pc er utrolig stabil, og kjører Cubase SX uten noen av nevnte problemer) - Har byttet ram. Satte brikkene fra min hovedpc over til denne pcen, og begge fungerer akkurat som før. - Har sjekket temperatur. Bør ikke være noe problem. Ligger på ca 50 grader. - Reinstallert Windows (XP Pro) utallige ganger. - Byttet skjermkort, lydkort, nettverkskort. Denne PCen har vært litt merkelig helt fra starten, og i perioder har den fungert greit. Og en slik grei periode hadde den før jeg installerte Cubase, men nå har jeg bestemt meg for å finne feilen. Må få Cubase til å fungere. Det er ikke mye igjen å teste, ser det ut som, men etter at harddisken krasjet for ikke så lenge siden, begynner jeg nå å lure på om den kanskje kan være synderen. Er det noen måte jeg kan teste den for feil? Ellers er spesifikasjonene som følger: MSI KT3 Ultra 2 AMD Athlon XP 1800+ Palomino 512MB (2x256) DDR-RAM, TwinMos. Maxtor Diamond Max 9, 120GB. Plextor 40x/12x/40x CD-brenner. Radeon 7000 skjermkort. ESI WaMiRack 192X lydkort. Chieftech 340W strømforsyning. Håper noen har noen forslag, begynner å bli lei nå Mvh Vegard Edit: Finpussing... Endret 11. november 2004 av vegjoh Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Som du selv foreslår, test harddisken din. Gå til produsentens nettsted og last ned noen form hd utility. Eller du kan laste ned og brenne en kopi av denne. Er et diagnostic program for Maxtor med der, ser jeg. Lykke til. Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Fant ut at Maxtor har et program som heter PowerMax for å teste diskene sine. Lastet ned dette programmet og opprettet den boot-disketten. Da jeg forsøkte å starte fra disketten fikk jeg beskjed om at programmet ikke kunne starte fordi det ikke kunne finne DOS... Hvorfor trenger programmet DOS? Hvordan skal jeg få kjørt det programmet uten DOS?? Vegard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå