akarno Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Har 3 spørsmål om iPod: 1: Har itunes noe med nedlasting og betaling av musikkfiler å gjøre? Kan jeg bruke vanlige .mp3 filer jeg har på pc'en, importere de inn i itunes og overføre de til iPoden? 2: Hodetelefoninngangen, er den lik inngangen på en f.eks discman? 3: Tåler den minusgrader, fuktighet og et fall eller to? Som dere sikkert skjønner har jeg lite peiling på iPod Takk på forhånd Lenke til kommentar
Musty Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 1: ja og ja 2: ja, og der er en liten plugg ved siden av som hører til evt. tilleggsutstyr (dessuten er det en hodetelefonUTgang ) 3: et par minusgrader bør gå bra, fuktighet som at den blir våt er nok ikke så bra. Et fall skal den også tåle, så lenge harddisken ikke snurrer akkurat i det øyeblikket, og den snurrer veldig lite og sjelden.. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 ok, takk takk *bestille når jeg kommer hjem fra trening* Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 ok, takk takk *bestille når jeg kommer hjem fra trening* Hvem skal du bestille? mini, 20gb, U2-versjonen, 40gb, 40gb photo eller 60gb photo? Lenke til kommentar
akarno Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Skal kjøpe den med 20gb Og skal fra nå av huske at det heter utgang og ikke inngang Endret 11. november 2004 av Icluz Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Skal kjøpe den med 20gb Og skal fra nå av huske at det heter utgang og ikke inngang Bra valg! Lenke til kommentar
akarno Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Tenkte først jeg skulle kjøpe 4gb, men fant ut at for omtrent 500kr mer får du over 3x så mye lagringsplass Man kan bruke den som ekstern harddisk også ikke sant? Endret 11. november 2004 av Icluz Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Går helt glimrende å bruke den som ekstern HD ja !!! Lykke til ! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Sakset frå Apple.no Krav til driftsmiljø Temperatur ved bruk: 0 til 35 °C Temperatur ved lagring: -20 til 45 °C Relativ luftfuktighet: 5 til 95 % ikke-kondenserende Maksimal høyde ved bruk: 3000 moh. Har brukt min iPod mang ein kald vinterdag, utan problemer. Funker fint som ekstern harddisk ja, utan noko form av program eller drivar. Min iPod G3 er eit år gammal, og den har fått ein del fall utan å ta noko merkbar skade av den grunn. Veit ikkje kva som følger med av utstyr på G4, men ei væske er absolutt å anbefale. Endret 11. november 2004 av zeph Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Tenkte først jeg skulle kjøpe 4gb, men fant ut at for omtrent 500kr mer får du over 3x så mye lagringsplass Man kan bruke den som ekstern harddisk også ikke sant? jeg tenkte også på en 20GB...så så jeg at den ikke får med dockingstasjon, noe 40GB versjonen gjør...så for bare 450kr i forhold til hva en 20GB med dock koster, får jeg en 40GB med dockingstasjon inkludert...for 3700kr på siba (da går jeg ut ifra siba pris på 20GB 2890kr ca. og 369kr for dockingstasjon på applestore..veit at 20GB'ern er litt billigere der, men jeg skal kjøpe lokalt iallefall...og hvis jeg går utifra lokalt kjøp av dock blir forskjellen sikkert enda mindre...) EDIT: okei 9kr i forskjell fra applestore til siba...da er det lite tvil om hvor jeg kjøper så det blir iallefall en 40GB på meg... mest sannsynlig... Men ett spørsmål.. den fjernkontrollen man kan kjøpe på apple, kan man bruke vanlige headsetts på den? ikke noe tull at man MÅ bruke de medfølgende hodetelefonene elns? Endret 11. november 2004 av MrLee Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Den er heilt normal, som på alle andre spelarar. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 ok, takk takk *bestille når jeg kommer hjem fra trening* Hvem skal du bestille? mini, 20gb, U2-versjonen, 40gb, 40gb photo eller 60gb photo? Hvem han skal bestille? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) hvordan er det med jogging og slikt med Ipod da? det er jo en harddisk basert spiller...veit den har mye minne og at HD bare jobber når den skal fylle opp minne...men...? eller bør jeg beholde Muvo XT'en videre til den saks greier? Endret 11. november 2004 av MrLee Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Mener å huske at Ipoden har 256mb minne som den laster opp sanger i. Har ikke hatt noe problemer med jogging og trening med ipoden. Endret 11. november 2004 av FallenA Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Mener å huske at Ipoden har 256mbmkinne som den laster opp sanger i.Har ikke hatt noe problemer med jogging og trening med ipoden. Apple reklamerer i hvert fall for Ipoden som en spiller man kan ta med seg på joggeturen. Fikk min i dag og jeg må si meg mektig imponert over brukervennligheten. Å manøvrere seg gjennom menyen går jo som en drøm og litt til. Helt fantastisk. Jeg trodde den skulle være god men dette overgår alt jeg hadde av forventninger. Keyzer Endret 11. november 2004 av Keyzer28 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 det nye klikke hjulet som er på ipod, funker det fremdeles som touch wheel, sånn som på de tidligere modellene??? (jeg antar, men er ikke sikker) Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Ja... Det er fortsatt tuoch-wheel... men nå er det også klikke greier på den, sånn som på iPod mini... altså; du bruker touch-wheel til å bla gjennom ting, styre volum o.s.v.. også trykker du det ned et bestemt sted for å trykke på meny, play/pause og skip... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 kk, leste en review av den "nye" G4'ern så jeg fikk det med meg sånn ca... har forøvrig ikke sett mini'en irl, så jeg visste ikke hvordan den fungerer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Ett spørsmål til: de Hodetelefonene som følger med iPod, er det sinnsykt god kvalitet på dem lydmessig, eller er det p.g.a. markeringsbehov at så mange bruker dem("Ooh, se jeg har iPod" lissom...)? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 det er nok markeringsbehov eller uvitenhet.. for lyden er skrap.. skjønner ikke at folk kan bruke 2000+ spenn på en mp3 spiller, og så ikke kjøpe nye headphones til 2-3 hundringser for å få en del bedre lyd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå